• Anonym (hej)

Behöver verkligen hjälp! Uppsats högskola.

Usch, jag sitter i en jobbig sits.
    Jag undrar om det finns några kunniga här som kan ösa på med tips
    till hur  man skriver en B-uppsats. Jag vet inte alls hur de ska se ut.

Jag har lite mer än en vecka på mig, är det ens möjligt?

Om jag inte lyckas står jag utan  försörjning hela sommaren
    och det är en mardröm.

Och eftersom detta är FL vill jag tillägga att det är särskilda
    omständigheter som gör att jag är i denna situationen.

All hjälp mottages tacksamt  <3 

• Svar på tråden Behöver verkligen hjälp! Uppsats högskola.
  • Angels

Jag har inte kommit så långt än att jag skrivit uppsats själv men jobbar som PA åt några som pluggar. Kan du inte ta hjälp av den kursansvariga? Ofta ställs det olika krav på uppsatsen beroende på ämne etc, i övrigt kan du googla efter tex B-uppsats mall och se om du hittar något som passar. Vad har du för krav på uppsatsen? Ämne, antal sidor etc? Är det ens möjligt att skriva en bra uppsats på två veckor? Vad menar du med att du inte har någon försörjning i sommar om du inte fixar detta på två veckor?

• Anonym (litteraturstudie)

Hej, du måste ha mer information, till exempel ska den innehålla en undersökning eller ska den bara vara en litteraturstudie?

• Anonym (hej)
    Angels skrev 2013-05-20 14:27:56 följande:
    Jag har inte kommit så långt än att jag skrivit uppsats själv men jobbar som PA åt några som pluggar. Kan du inte ta hjälp av den kursansvariga? Ofta ställs det olika krav på uppsatsen beroende på ämne etc, i övrigt kan du googla efter tex B-uppsats mall och se om du hittar något som passar. Vad har du för krav på uppsatsen? Ämne, antal sidor etc? Är det ens möjligt att skriva en bra uppsats på två veckor? Vad menar du med att du inte har någon försörjning i sommar om du inte fixar detta på två veckor?
    Handledartiden är över nu, man beräknas ha utnyttjat den nu antar jag.
    Det finns en uppsatsmall, uppsatsen ska vara på 10000 ord ca.
    Det finns visserligen de som skrivit en på 6000-8000 och ändå fått godkänt.
    Jag undrade om det var möjligt, jag vet inte.
    Jag har ingen försörjning eftersom jag behöver poängen för att få vidare csn.
  • Anonym (Steffy)

Instämmer, prata med kursansvarig och förklara läget. Du kan kanske på dispans och lämna in den senare?! Skulle inte ge mig på att skriva en b-uppsats på mindre än 2 v med tanke på att denna uppsats är kanske ngt du behöver visa för arbetsgivare i framtiden (dock inte så troligt om du även tänkt skriva c och d-uppsats). Men prata som sagt med skolan!

• Simon 681

B uppsats, för 7,5 poäng borde man kunna skriva på två veckor om man kan sitta och skriva ostört i flera timmar per dag. Har du ingen handledning?

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Anonym (litteraturstudie)

Jag tror det är möjligt att skriva en litteraturstudie under förutsättning att du vet EXAKT vad du ska göra. Vilket man oftast inte vet... Men jag vet inte ärligt talat. Önskar jag kunde hjälpa dig, lite kan jag nog hjälpa dig, med rubriker som måste vara med och lite så 

• Anonym (hej)

Ja när det gäller utbildningen är det ingen fara, jag har plockat så
    många poäng jag behöver för att få läsa vidare & det går att lämna in uppsatsen till hösten.
    Det är därför det inte hjälper att prata med skolan.
    Jag kommer skriva c-uppsats senare och tror faktiskt inte
    att min b-uppsats kommer påverka framtida arbetsgivare.

Jag behöver bara få in poängen, godkänt alltså.
    Och jag har inte lång tid på mig och är helt förtvivlad.

• Angels

Kan du inte jobba i sommar och skriva uppsatsen under tiden? Bara du har det klart till i höst så är det väl inget problem med CSN (OBS, jag vet inte riktigt hur CSN funkar eftersom jag inte har det själv)? I övrigt, hur långt har du kommit? Har du samlat in all fakta etc så det bara är att skriva kvar eller är det kvar också? För är det bara själva texten som ska komponeras ihop så klarar du det om du bara kommer igång men har du inte börjat än så skulle jag om jag var du be om dispens.

• Anonym (Steffy)

Men är uppsatsen på 7,5 hp? Då får väl csn till hösten trots att du inte tar detta nu?

• Anonym (Steffy)

Har du tänkt läsa en sommarkurs och därmed få csn över sommaren? Annars måste ju det bästa vara att jobba och skriva parallellt.. Så slipper du stressen.

Svar på tråden Behöver verkligen hjälp! Uppsats högskola.