• Anonym (adrenalinkick)

hjärtklappning efter måltid

Hej.

Det händer mig en konstig sak ibland efter att jag ätit.

Ibland/ofta när jag äter så efter ett tag börjar hjärtat slå lite snabbare, jag känner av detta väldigt mycket. Känner en klump i halsen, som att det sitter mat i halsen. Känns som en adrenalinkick ungefär. Plus att jag känner mig lite darrig.

Har gjort både ekg många gånger, ultraljud på hjärtat för minde än ett år sedan. Har också gjort en grundlig undersökning och prover på min vc. Lider av ångest.

Vad kan detta vara? Någon som vet som kanske har någorlunda likadant eller iallafall vet något om det?

• Svar på tråden hjärtklappning efter måltid
  • LillaJag06

Så har det blivit på mig med den senaste tiden. Detta är se. Jag fick en spiral insatt men har absolut ingen aning om vad det är :(
    Hoppas du får svar.

Själv bara försöker jag fortsätta att "ära" fast det känns jobbigt för en stund.
    Men hela jag och min kropp har blivit knäpp sen jag fick min hormonspiral.
    Har det hänt något med dig?

Ska tilläggas att jag aldrig haft några ätstörningar älskar mat :) :)

• Anonym (adrenalinkick)
    LillaJag06 skrev 2013-05-20 16:20:14 följande:
    Så har det blivit på mig med den senaste tiden. Detta är se. Jag fick en spiral insatt men har absolut ingen aning om vad det är :(
    Hoppas du får svar.

Själv bara försöker jag fortsätta att "ära" fast det känns jobbigt för en stund.
    Men hela jag och min kropp har blivit knäpp sen jag fick min hormonspiral.
    Har det hänt något med dig?

Ska tilläggas att jag aldrig haft några ätstörningar älskar mat :) :)
    Ojdå, så det är pågrund av din spiral?

Ja jag också! Även fast det är jätte jobbigt.
    Nej, ingenting. Vet bara att jag har/hade vitaminbrist. Vet inte om jag har det ännu, och sen att jag har ångest, stress och lite problem med magen/magkatarr. Har haft såhär ett bra tag, innan jag gjorde ultraljud på hjärtat så hade det vart nått fel med hjärtat borde dom ju kanske ha sett det där.

Det är iallafall väldigt obehagligt och när det blir så vill man bara ligga ner och vila. Det går över efter ett ganska bra tag på mig. Ibland mindre och ibland längre stunder.
Svar på tråden hjärtklappning efter måltid