• matildabt

Hur märkte ni att eran förlossning var på G?

Är i vecka 40+1.

Har sedan inatt haft mensvärk och sammandragningar till och från i både mage och rygg, vissa gör ondare än andra men inget som ökar i smärta och jag har svårt att klocka dom, de är väldigt oregelbundna. Känns som bebis trycker bakåt och neråt som gör att jag behöver gå på toa hela tiden utan att nått kommer.. Vill ju att mensvärken ska bli ordentlig så man verkligen känner att det är dags!:) haft förvärkar till och från sen vecka 30, vart lite intensivare senaste veckan. Kan det vara på g tror ni eller bara "övar" sig? 
    Hur var det för er ? 

• Svar på tråden Hur märkte ni att eran förlossning var på G?
  • TTs mammi

Med första så började allt klockan 15 på dagen  vecka 40+5 med en liten blödning samtidigt som en kraftig värk som kom från ingenstans. Åkte på kontroll, o jag befann mig i latensfasen som kunde ta upp till 3 dygn.
    Men på kvällen började jag få värkar, de ökade hela tiden i intensitet, men jag var ju tvärsäker på att jag skulle få vänta de där 3 dagarna så jag bet mig i läppen o försökte sova.
    Vilket inte gick dom gjorde så otroligt ont o klockan 00.00 gick vattnet o då blev det ännu intensivare.
    Klockan 08a fick vi komma in o klockan 15-17 vecka 40+6 (minns ej tid) så är ha född.

Med andra så var jag i vecka 41+2 hade haft förvärkar länge, vissa gjorde riktigt ont speciellt nattetid. Denna dag så var allt lungt, fick en kännsla av att något var på g men värkana var glesa ca 1 på 2 timmar..
    Trotts glesa värkar så klockan 18 gick vattnet. Klockan 20 var vi på förlossningen då började de riktiga värkarna komma o vid 21 kom hon.

Så mina tecken har väll varit att vattnet har gått :)

• Nanu

Är själv i v 40+6 och undrar detsamma fastän detta är min tredje graviditet.
    Första kom med akut planerat kejsarsnitt och andra startade med vattenavgång så då visste jag ju att det var dags när värkarna drog igång efteråt.

Nu har jag lurats i tron om att det är på g flera ggr med dessa onda förvärkar som jag ibland kunnat klocka halva natten. Allt avtar och jag somnar tillslut.
    Trist!! Vill ju att det ska dra igång! O undrar verkligen hur det ska starta...spännande o jobbigt på samma gång!

• allie3

Alla tre startade med värkar med 10 min mellan

• Carutt

Jag fick små blödningar natten till 2 april som fortsatte lite smått under dagen och hade oregelbunden mensvärk hela dagen och natten. Morgonen 3 april gick vattnet och värkarna blev mer och mer intensiva och natten till 4 april kom hon ut.

• starlady

Vattnet gick! Hade inte en enda känning eller föraning innan.

• Nummelin89

jag var fruktansvärt rastlös på kvällen, bakade och tog en lång-promenad och efter det ville jag städa men maken kollade på hockey så det va ingen ide o störa.. sen vaknade jag ungefär kvart över tre med vad jag trodde va förvärkar (som jag hade till och från i ca en månad), kl 03.45 gick vattnet och 10.13 kom hon :)

• matildabt

Tack för era svar! man ser verkligen hur olika det är för alla, därför kan det ibland vara så svårt att veta, förvärkar eller att det faktiskt är på gång, eller bara falskalarm. Min mensvärk vill inte alls avta iaf, jag hoppas hoppas det betyder nått denna gången!

• MissEofc

Vattnet gick helt utan förvarning inne på McDonalds. Sket i det och allas panik, jag skulle ha min hamburgare! Fick den, käkade upp den och åkte till förlossningen ;)

• matildabt
    MissEofc skrev 2013-05-21 10:53:50 följande:
    Vattnet gick helt utan förvarning inne på McDonalds. Sket i det och allas panik, jag skulle ha min hamburgare! Fick den, käkade upp den och åkte till förlossningen ;)

Haha roligaste, hade ju gjort detsamma iaf! när man ändå är där ska man bara ha den :) no matters what
  • hhönan

I V 40+2 vaknade jag av molande mensvärk. Under dagen lossnade slemproppen och jag fick även en teckenblödning. Framåt kvällen/natten blev värkarna värre, ringde till förlossningen som sa att jag skulle ta alvedon och duscha varmt. Det hjälpte lite för sen somnade jag på soffan.

Morgonen därpå hade jag ont och kl 11 ringde jag till förlossningen igen som sa att vi var välkommna in.
    Vi tog det ganska lugnt fast jag hade gräsligt ont, var rädd att bli hemskickad nämligen.
    Kl 14 är vi inne på förlossningen, jag är öppen 7 cm. 18.10 föds sonen

• matildabt

Har nu gjort två hinnsvepningar och slemmisen har lossat igår och idag, nu håller jag tummarna stenhårt att det ska hända nått, blir tokig på denna väntan!

Svar på tråden Hur märkte ni att eran förlossning var på G?