• eynelly

Hjälp mig snabbt! Grön/orange i håret och vill bli mellan blond!!!!!

Jävla frisör!!!! Jag kommer till frisören med platina blont hår ,och säger att jag vill bli mellan blond... (naturligt blond som jag är från början) Hon säger att jag måste pigmentera håret först för att mitt hår saknar röda pigment efter all blekning. Hon gör det, vilket blir knall rött. Sen lägger hon i pärlemor blond, och säger att resultater ska bli bra... Nu är jag orange hårig med gröna skiftningar!!!!!!!!! Hon erbjuder sig att ordna upp det efter misslyckat resultat, men hon experimenterar INTE mer på mitt hår!!!!! 1000 kr för att se ut dom en punkare!? Har inte råd med fler frisörer nu, och vill ordna det själv! Så...... vad kan jag använda för färg från butiken på mitt hår som täcker det grön/oranga och ger mellan blondt resultat???? Snälla hjälp mig fort!!!!! Har kalas för mitt barn om 2 dagar och massa släktingar och vänner kommer!!!!!

• Svar på tråden Hjälp mig snabbt! Grön/orange i håret och vill bli mellan blond!!!!!
  • JMorina

För det första hade jag aldrig betalat och för det andra hade jag begärt att dom hade fixar det men en mer erfaren frisör i så fall. Stackare, kan du inte gå tillbaka och kräva att dom ordnar det? Vet inte vilken färg du ska ta men du kommer nog slita mer på håret själv om du försöker fixa det på egen hand.

• mfe

Detta låter väldigt dumt men - ketchup och schampoo i håret, vänta en stund och skölj ur, det gröna kommer då försvinna.

• linolin

Gå tillbaka det tar tid att få tillbaka sin färg. Men en toning är bra i guldblond. Ibland kan toning vara bättre än färg pga att håret är ganska poröst då det varit blekt, be att få visa i kartan vad du tänkt så bör frisören veta hur man gör!!

• eynelly
    mfe skrev 2013-05-20 22:20:02 följande:
    Detta låter väldigt dumt men - ketchup och schampoo i håret, vänta en stund och skölj ur, det gröna kommer då försvinna.

Jag har försökt med ketchup och askorbinsyra som jag har googlat mig fram till, men inget hjälpte... Har googlat hur mycket som helst, men inte funnit något svar på vad som tar bort både gröna och röda nyanser samtidigt... Ketchup och askorbinsyra får fram en ännu mer orange färg, och sivershampo tar fram en ännu mer grön färg på mitt oranga/gröna hår.... Vill därför veta om det finns någon mellanblond färg som kan hjälpa mig vid en sån här situation.... Kan inte heller färga håret mörkt, då jag naturligt redan är så blond, så det ser ut som att jag är flint efter en veckas utväxt... och då börjar allt färgande om igen.... Allt jag vill är att få tillbaka min vanliga hårfärg så jag slipper allt blekande och färgande i framtiden och sluta slita sönder mitt hår!
  • trollet83

Begär pengarna tillbaka det gjorde jag förra sommaren när jag blev alldeles gul i håret hos en frisör o gick till en annan som fixade frisyren jag ville ha samt färgen direkt.

Svar på tråden Hjälp mig snabbt! Grön/orange i håret och vill bli mellan blond!!!!!