• Anonym (känslig)

    Brutit förlovningen! Men fortfarande ett par ?

    Hej! min sambo sedan över tjugo ändrade  relationsstatusen på Facebook,från förlovad till i ett förhållande  Jag s undrade såklart varför. Fick svaret att han ansåg oss inte som förlovade längre men att vi har ett förhållande,hur tolka detta ? För mej är en bruten förlovning lika med slut eller är jag dum ? Vi har haft ett par jobbiga år bakom oss och har det väl fortfarande ,han menar eftersom det varit som det varit så vill han inte vara förlovad längre med mej men bara i ett förhållande :( Är fruktansvärt ledsen o arg o vet varken ut eller in efter detta! Det känns som att det inte är värt att försöka hitta tillbaka till varandra efterdetta :( ???? Förtvivlad rent ut sagt ....mvh Miranda

  • Svar på tråden Brutit förlovningen! Men fortfarande ett par ?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Din sambo har ändrat sin relationsstatus utan att säga något till dig. Från förlovad till i ett förhållande. Eftersom man är två i ett förhållande är det mycket märkligt att han gör det på egen hand. Det får naturligtvis en stark innebörd för dig. Här måste han bekänna färg och ta samtalet med dig. Jag förstår att du är ledsen och arg, Det är naturligt i en sådan här situation. De flesta skulle nog instämma i att han brutit förlovningen. Är det hans egen uppfattning också? Om ni skall gå från förlovning till att vara i ett förhållande, måste ni vara överens om detta. Om du känner dig sviken och förbisedd är det viktigt att du själv tar ställning till om du kan acceptera hans agerande. Det kan ju också bli så att du gör slut för att detta är omöjligt att komma över och leva med. Tänk och känn efter!

    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Brutit förlovningen! Men fortfarande ett par ?