• Samunotis

Är det förbud att grilla med kolgrill på balkong?

Det är väl förbud att grilla på balkong, eller?

• Svar på tråden Är det förbud att grilla med kolgrill på balkong?
  • Hannah76

Finns ingen lag på det.
    Men det kan finnas med i trivselreglerna, hör med din hyresvärd/förening/styrelse. Eller titta på ditt kontrakt. 

• Ruggugglan

Finns ingen lag så vitt jag vet, men om man bor i hyresrätt så finns det nästan alltid med i trivselreglerna att man inte får grilla på balkongen. Men det är ju egentligen sunt förnuft...

• Griseknoen35

Finns ingen lag på det. Jag hade en granne som tände sin grill på sin balkong intill vägen under vårt sovtummsfönster och all rök åkte rakt in. Det var på lördagen på måndag förmiddag var grillen borta och dom grannarna var inte glada på oss men hyresvärden var glad att vi ringde och klagade. Där var det grillförbud på balkongerna först för brandrisken och för all rök som kom in till grannarna. Elgrill får du använda, blir ganska gott grillat på en sådan med :)

• Ruggugglan
    Griseknoen35 skrev 2013-05-21 18:31:14 följande:
    Finns ingen lag på det. Jag hade en granne som tände sin grill på sin balkong intill vägen under vårt sovtummsfönster och all rök åkte rakt in. Det var på lördagen på måndag förmiddag var grillen borta och dom grannarna var inte glada på oss men hyresvärden var glad att vi ringde och klagade. Där var det grillförbud på balkongerna först för brandrisken och för all rök som kom in till grannarna. Elgrill får du använda, blir ganska gott grillat på en sådan med :)
    Vi råkade ut för samma sak för något år sedan. Hela lägenheten rökfylldes och jag var precis vansinnig.
Svar på tråden Är det förbud att grilla med kolgrill på balkong?