• Anonym (taggad!)

måste gå ner de sista 10kg

Jag är 1.72 lång, och väger idag 74 kg och min drömvikt är 64 kg. jag har flera gånger lyckats gå ner till 66kg, (oftast med hjälp av Nutrilett, och att äta mindre) , men varje gång går jag upp allt igen!

är det nån mer där ute som har fastnat i dessa kilon?
    blir galen på att hela tiden ha dessa kilon över mej. önskar jag en gång för alla kunde bli av me dem!

• Svar på tråden måste gå ner de sista 10kg
  • LitetBus

Här är en till som fastnat! Väger också 74 kg och nu SKA jag ner!

Gick upp i vikt under en period då jag åt medicin och det är nu dessa kilon jag ska bli av med. Har hittills tappat 15 kg och har, precis som du, drygt 10 kg kvar. Kommer att börja på pulverdiet i veckan och köra på den i två veckor till att börja med.

Vad hade du tänkt konstmässigt?

• Anonym (taggad!)

åh jag har ocå laddat på med Nutrilett Tomte  När jag väl kör igång med pulverdieten brukar jag iaf kunna bli av med ca 4-5 kg.. men sen står det stopp! och där får jag alltid sån panik!  och oftast slutar det med att jag istället går upp nåt kilo.. :/ 

tänkte om man kör med pulver i en veckas tid. Vecka två tänkte jag att man kan byta om till grönsaker och olika soppor, och kanske en Nutrilett om dagen`?
    vad har du tänkt dej? för mig är de sista 5kilona VÄRST att gå ner! :(

• Anonym (taggad!)

förresten GRATTIS till de 15kilo du redan lyckats med!!!! :)

• Skabetti

Prova lchf kanske? Eller GI? Eller bara dra ner på godis, läsk och andra onyttighetet. Jag har hört att tidigare bantningar kan förstöra för en om man vill gå ner i vikt.. Lycka till i vilket fall som helst!

• Anonym (taggad!)

aaajoo.. men för mig är inte själva "gå ner i  vikt" biten som är svår. det brukar gå fort och bli smal. (äter minimalt en period ocå försvinner kilona) men mitt problem är att jag ALLTID går upp allting igen :/ kan inte hålla vikten borta! o dessa 10kg har jag haft med mej så länge nu ... vill att de ska bort för alltid istället.. måste hitta nån bra metod för att lyckas gå ner i vikt och hålla kilona borta Obestämd

• LitetBus

Jag har hört att de sista kilona ska vara svårast... Men om du kör på ren kur ett tag, så du tappar 4-5 kg och sen varvar nutrilett med nyttig mat, som du skrev? Det kanske dröjer lite innan de sista kilona lossnar men bara du hänger i så kommer det garanterat att gå!

Jag kör 2 veckor ren kur till att börja med. Har dock två middagar inbokade med jobbet så då tänker jag äta lite mat Kommer att fortsätta träna sex dagar i veckan, så blir det alltför tufft så tillåter jag mig att äta protein såsom kycklingfilé

• Skabetti

Harockså ca 5 kg att bli av med. Men när jag började äta lchf så orkade jag inte träna fullt ut så jag kör på nyttig mat i lagom mängd ich koncentrerar mig mer på träningen istället :-/ med träningen så märker jag att min kropp förändras utan att det syns på vågen så jag harfaktiskt slutat väga mig och går på vad jag ser i spegeln istället!

• Lumo

Kolla in mammafitness.se eller hennes sida på facebook. Där får ni en hållbar livsstil, dvs inga dieter. Ni kommer gå ner i vikt men ni kommer forma om kroppen genom styrketräning (hemma om ni så vill). Skaffa muskler som bränner fettet åt er. Ni kommer äta gott OCH MYCKET, alltid vara mätta. Men eftersom ni äter RÄTT går ni ned i vikt.

Har själv kört 2 månader pt-online tjänst med henne vilket räckte för att få mig på banan. Var en otränad mamma, 83 kg, stor mage som hatade att träna i januari. Gissa vad jag är nu? 10 kilo lättare, har massor med muskler, älskar att träna (hur gick det till), -10 cm runt magen än, -8 på rumpan, -2 lår, -2 armar. Jag börjar se riktigt fit ut trots att jag har 8 kg kvar till målvikten. Vem är jag, en fd latmask, 2 barnsmamma med fd krämpor, som testade pulverdieter men på vilken pulvret gav gallstensanfall (vanligt vid snabb o felaktig nedgång). No more, nu har jag ett nytt o roligt liv. Jag tränar hemma nästan varje dag o längtar tills barnet somnar så jag kan köra.

Testa ni med, ni kan!

• Lumo

Just det, man får både kostupplägg (vad o hur du ska äta, samt träning anpassat efter dig. Olga, som är mammafitness, är lite speciell, lite attitydsproblem, men skit i det. Hennes idé, träningsupplägg o tänk är rätt och funkar, jag o måååååånga mammor vet. :) och karlarna våra hänger med på resan.

• LitetBus

Lumo - Tack för tipset men jag har valt den här vägen av en anledning Har redan PT och personligt kostschema som jag kommer att återgå till efter ett par veckors pulverdiet.

Vad skönt att du har hittat det som funkar för dig och grattis till toppenbra resultat!

Svar på tråden måste gå ner de sista 10kg