• Anonym (ledsen mamma)

7 åring med utbrott!

vet inte vart jag ska skriva den här frågan ritkigt?!??
    jag och dotterns pappa delade på oss för 5 år sen... det har väl vatt lite si å så... men han o allt...
    för nån måndag sen började dottern o bete sej som ett monster när hon kom hem till mej..då hon vatt hos sin pappa... kasta allt hon kommer åt.. riva lägenheten totalt.. skrika hora till mej.. och att jag ska gå sälja mej själv mm mm jag har inte vatten värd!
    har vatt i kontakt med familjerätten...som tyckte vi skulle komma dit på samtal för dottern får ju med sej detta i från pappan tyckte dom... pappan vägara.. han ser inget problem i detta!.. nähe... tyckt ejag... å dom kan inte tvinga han till de!....
    så detta har ju fortsatt nu då en tid.. när hon kommer hem i från han..-
    hon kan inte ta ett Nej!.. då bryter allt ut... försöker förklara för henne att hon mej är det jag som bestämmer o mina regler.. när de gäller sovtider o allt..
    men nää får bara till svar att jag lyssnar inte på dej ...jävla dum i huvudet är du!..
    jag vet inte vad jag sla göra.. får ingen respons i från pappa.. tyckte han skulle komma hit till oss å vi pratar med dottern tillsammans.. men ne.. de vill han inte..dottern är ju så snäll o go...
    känner snart att jag bryter i hop å orkar inte mera...
    vet inte vart ja ska få hjälp i från...
    nån som vatt med om liknaden??!

• Svar på tråden 7 åring med utbrott!
  • fläta

Vad är det som varit "lite si och så"?

• Anonym (ej ok)
    fläta skrev 2013-05-21 17:52:47 följande:
    Vad är det som varit "lite si och så"?
    ts menar väl antar jag att pappan säger en grej o tycker ett visst uppförande o beteende är ok medans mamman säger nej o då vet inte vad barnet ska göra o vem denne ska lyssna på därefter utbrotten antar ja
  • fläta
    Anonym (ej ok) skrev 2013-05-21 17:59:21 följande:
    ts menar väl antar jag att pappan säger en grej o tycker ett visst uppförande o beteende är ok medans mamman säger nej o då vet inte vad barnet ska göra o vem denne ska lyssna på därefter utbrotten antar ja
    Tack för dina antaganden.
  • Anonym (ej ok)

har du frågat familjerätten/rådgivning hur du ska göra för att få med pappan på samtal?de kanske kan hjälpa dig vidare

• Fjärilslätt

Jag tänker också att så lite så håller mitt barn på med men här kommer det från skolan och äldre barn där så en del kan faktiskt komma från skolan med även om det är behändigt att säga det kommer från pappan

• Anonym (hysya)

Varför antar du att det är hos pappan hon har problem, det låter jus om att det är hos dig hon har problem?

• Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (hysya) skrev 2013-05-21 18:57:48 följande:

Varför antar du att det är hos pappan hon har problem, det låter jus om att det är hos dig hon har problem?

du tycker inte att det är ett problem att att hon får utbrott
    Anonym (ej ok) skrev 2013-05-21 18:03:16 följande:
    har du frågat familjerätten/rådgivning hur du ska göra för att få med pappan på samtal?de kanske kan hjälpa dig vidare

nä.. dom sa bara att don inte kan tvinga han.... men att dom skulle vilja att vi kom dit...för dottern skull.. men eftersom att han inte vill så kan dom inte hjälpa till....
    men får väl ringa igen..

ja lite si o så menar jag med..att hos pappa finns inga gränser...får vaar uppe hur länge hon vill... vilket bli ett problem för mej som måste ha henne i säng i tid..för att va på fritids 6:30....    
  • Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (hysya) skrev 2013-05-21 18:57:48 följande:

jag antar att det är jag som lär min dotter o kalla mej sin mamma för hora o att jag ska gå sälja mej själv..dum i huvudet... o totalt värdelös!!

att hon komme hem å säger så när hon vatt hos sin pappa!!  nä då är det väl mitt fel då....  
  • Anonym (hysya)
    Anonym (ledsen mamma) skrev 2013-05-21 19:11:07 följande:

du tycker inte att det är ett problem att att hon får utbrott

nä.. dom sa bara att don inte kan tvinga han.... men att dom skulle vilja att vi kom dit...för dottern skull.. men eftersom att han inte vill så kan dom inte hjälpa till....
    men får väl ringa igen..

ja lite si o så menar jag med..att hos pappa finns inga gränser...får vaar uppe hur länge hon vill... vilket bli ett problem för mej som måste ha henne i säng i tid..för att va på fritids 6:30....    

Nu läste du itne vad jag skriev öht.
    Jag skrev: Varför antar du att det är pappan som orsakar problem - det verkar ju som om det är hos dig som hon har problem? 
  • Anonym (ledsen mamma)
    Anonym (hysya) skrev 2013-05-21 19:18:36 följande:

Nu läste du itne vad jag skriev öht.
    Jag skrev: Varför antar du att det är pappan som orsakar problem - det verkar ju som om det är hos dig som hon har problem? 

ja  då läste jag fel!...

jag vill bara ha råd o fall nån varit /är med om likande!..
    för nån hjälp får jag ju varken av familjrätten lr av pappan!..

att helt plöstligt har min goa dotter förvandlats till ett litet monster som svär å skriker å slåss när hon inte får som hon vill lr de passar...

jag upplever att det är värre när hon kommer från sin pappa...här här det mina regler som gäller..och hon respekterar inte mej alls!        
Svar på tråden 7 åring med utbrott!