• Anonym (mensmonstret)

Mens, svullen, hungrig, ont i hela kroppen :(

Så var den här igen, ja. Mensen. Detta fruktansvärda som redan två veckor innan ankomst smyger sig på, lurar, retas, gör en förbannad, dränerar en på energi. Allt eskalerar fram tills äggstockarna tillslut sprängs av obehag. Jag är hungrig KONSTANT, har mensvärk i heeela kroppen, känner mig otroligt melankolisk och deprimerad. Usch och fy :(

Nån annan som har stora problem med detta? Igår åt jag middag tre gånger, och jag är inte matmissbrukare eller nåt (168 cm, 58 kg i vanliga fall) men jag är bara sååå hungrig hela tiden.  Har så ont i kroppen att jag knappt kan kliva ur sängen. I morse var jag tvungen att gå och handla och kom hem lika trött som när jag sprang ett maratonlopp en gång. Musklerna värker och magen skriker. Är så vätskefylld att jag ser ut att ha gått upp minst sju kg, vågar inte ens väga mig. Det skulle bara vara slöseri med mental energi, jag vet ju att på måndag har allt försvunnit igen.

Är det bara jag? Hur är ni när ni har mens? 

• Svar på tråden Mens, svullen, hungrig, ont i hela kroppen :(
  • Anonym (LL)

Varför söker man inte hjälp om man har det så jobbigt?

• Tealhawk

Nu är detta en totalt oprofessionell diagnos, snarare en spontan tanke: Äter du lite järn? Kroppen är ganska logisk, så om du blir jättehungrig vid mens kanske den behöver kött, eller typ bönor om du är vegetarian, för att återställa allt järn man tappar via blodet.

Har faktiskt inga tips till dina andra problem än att du kanske borde söka vård. Jag känner nog ingen med lika mycket mensproblem som dig.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Pissigt nu)

Samma här. Känner mig förbannat plufsig och dödsirriterad. Det kan gå flera månader mellan gångerna men irriterad är jag mer. Denna hunger och sugen känsla tar musten ur mig. Fan vad jag vräker i mig och jag längtar tills om två dagar för då är jag som vanligt igen. Magen är platt och jag är glad. Mensen rinner och allt är som vanligt.

• Anonym (ava)

Nja när mensen kommer försvinner all vätska för mig, pluffsig är jag innan mensen istället. Hungrig är jag också en vecka innan mens...det är normalt, kroppen förbränner lite extra innan mensen har jag läst.

• Anonym (mensmonstret)
    Anonym (LL) skrev 2013-05-21 18:49:03 följande:
    Varför söker man inte hjälp om man har det så jobbigt?
    Har hört om PMDD, men det enda dom gör åt saken är att skriva ut SSRI-preparat som jag inte kan äta. 
  • Anonym (mensmonstret)
    Tealhawk skrev 2013-05-21 18:53:09 följande:
    Nu är detta en totalt oprofessionell diagnos, snarare en spontan tanke: Äter du lite järn? Kroppen är ganska logisk, så om du blir jättehungrig vid mens kanske den behöver kött, eller typ bönor om du är vegetarian, för att återställa allt järn man tappar via blodet.

Har faktiskt inga tips till dina andra problem än att du kanske borde söka vård. Jag känner nog ingen med lika mycket mensproblem som dig.
    Nej, vad jag vet har jag ingen brist på något ämne, tar blodprov relativt ofta pga medicinering och de borde ha upptäckt något tycker man. Har varit så här sen jag fick mens som tolvåring, alltså i tretton år! Så i 6½ år har jag haft pms :'(

Jag vet inte exakt vad jag skulle behöva söka hjälp för, jag har inte alls riklig mens så det är ingen risk att jag skulle förblöda, och det känns som de andra problemen inte skulle vara viktigt för nån läkare att ta tag i, så att säga.. Känns inte som det här är en situation där de börjar ta massa tester eller engagerar sig, de skulle väl rekommendera alvedon eller nåt shitpreparat.  
  • Anonym (mensmonstret)
    Anonym (Pissigt nu) skrev 2013-05-21 18:54:30 följande:
    Samma här. Känner mig förbannat plufsig och dödsirriterad. Det kan gå flera månader mellan gångerna men irriterad är jag mer. Denna hunger och sugen känsla tar musten ur mig. Fan vad jag vräker i mig och jag längtar tills om två dagar för då är jag som vanligt igen. Magen är platt och jag är glad. Mensen rinner och allt är som vanligt.
    Åh, ja visst suuuger det!! :( Nu är jag mer ledsen typ, nu när den kommit, men innan så är jag ragatan från helvetet. Den där irritationen över allt och alla har förstört flera relationer med både kompisar och pojkvänner. 
    Funderar på hysterektomi, seriöst. 
  • Jessica100

Har också ont i hela kroppen veckan innan mens. Innan var den "vanliga" mensvärken det största problemet men nu gör det mer "spritt" ont. Inga läkare har någonsin lyssnat så känns ju inte som någon idé att söka mer hjälp. Man tröttnar på deras oförmåga till empati. Kombinerar Alvedon och Pronaxen. Blir än mer svullen av Pronaxen än av bara PMS & mensen i sig, men men... Det hjälper mot värken i alla fall.

• Jollana

Jag är där nu. Svullen hela kroppen. Hängig känner jag mig. Sugen hela tiden på något. Vet inte vad det är hamburgare blir jag väldigt gärna ha i denna period. Sen söt saker med. Längtar till man är normal igen

Svar på tråden Mens, svullen, hungrig, ont i hela kroppen :(