• Wilowa

Sommarpresenter till förskolans personal?

Jag jobbar som förskollärare och får varje jul och sommar en present av föräldrarna. Det har varit vin, godis, halsband och liknande...saker som jag oftast inte vill ha. Det jag vill ha är uppskattning men det får jag ändå av både barn och föräldrar dagligen.

Om ni nu väldigt gärna vill ge någonting, så satsa på nåt som barnen på avdelningen kan ha nytta av så som böcker, pussel, spel eller nåt annat. Det kan ju vara nåt som inte längre används hemma hos er.  Det skulle jag i alla fall bli gladare för eftersom jag kan ha nytta av det i mitt jobb med barnen. Annars tycker jag att en egenplockad blombukett eller en teckning passar bättre än en köpt present.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 06:59
    Min poäng är att ni föräldrar inte ska känna er tvingade att ge nåt till personalen. Jag förstår inte varför vi ska ha presenter och framförallt inte presenter som känns påtvingade. Den uppskattning som visas av en present får vi dagligen i kontakten med barnen och deras föräldrar i alla fall.

• Svar på tråden Sommarpresenter till förskolans personal?
  • Knackamackadam

Trist att du inte uppskattar det du får. Jag blir verkligen jätteglad för en gåva, vilken som helst, för det är absolut inget jag förväntar mig på jobbet. Jag ger alltid till mina barns pedagoger, oftast något ätbart. Passar det inte får de väl bjuda någon annan

• Maturo

Haha mest minnesvärda jag fått var ett kort "en fluga gör ingen sommar, men jag tycker så mycket om dig för den du är ändå! " kan dock inte riktigt greppa om det är positivt eller negativt!

• FlitigaLis

Nu kanske jag kan få svar på en sak jag funderat på. Framstår man som snål om man inte ger fröknarna någon sommarpresent? Min son har inte gått så länge på dagis än

• Wilowa
    Knackamackadam skrev 2013-05-21 19:52:58 följande: