• AbellaA

Tatuering för barnen. Förslag och bilder, tack!

Vill göra en tatuering för barnen...
    Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha, om det bara ska vara namnen eller nån symbol eller både och.

Har inte bestämt var den ska sitta heller... Funderar på antingen skuldran/axeln eller vid ankeln.

Min sambo ska tatuera in barnens namn på underarmarna och jag tyckr det skulle vara en kul grej att göra detta ihop!

Skulle behöva tips och ideer och väldigt gärna bilder på ERA gaddningar!

*I 11 08 10 *C 13 05 06
  • Svar på tråden Tatuering för barnen. Förslag och bilder, tack!
  • Snart mamma till två

För tre veckor sedan gjorde jag min första tatuering. Jag skulle egentligen haft den på ankeln men det blev handleden istället. Jag har en groda, som är från det första par byxor min son någonsin fick på sig (om som är en del av varför han fick smeknamnet Grodan :p), och min sons namn ovanför huvudet på grodan. Tyvärr kan du inte få nån bild. För jag har inte en susning om hur man gör för att skicka bilder här.. Haha

What can I say. You bring out the "Fuck You" in me.
  • caaroline

Jag har planer på att tatuera in fotavtrycket och skriva någon fin text under när min lilla är ute.

• AbellaA

Har fuderat på fotavtryck jag med men har inget från min stora när hon var nyfödd och nu är dom för stora, dom där fötterna

• zarah

När min dotter skrev sitt namn första gången tog jag med det till tattueraren och sa att exakt detta vill jag ha in tatuerat! Så istället för bara hennes nAmn blev det lite mer personligt!

• Petrol

En polare till mig har sin sons första huvudfoting ingaddad. Kanske kan vara något=

Den är förövrigt hysteriskt ful ur tatueringssynpunkt, men vansinnigt charmig!

• Palma

Min kompis har en jättesnygg tatuering på överarmen. Från axeln till armbågen. När barnen var lite äldre lade hon till dem i tatueringen, som olika djur. Barnen fullkomligt älskar detta och det är otroligt snyggt!

• MrsÄpple

Ibland vill har jag tänkt tanken också på att tatuera in barnens namn.
    Men en barndomsvän till mig har bytt namn i vuxen ålder och det var inget konstigt namn hon hade som flicka eller så. Jessica hette hon.
    Så jag undrar hur det skulle kännas både för mig och med respekt mot barnet om denne en dag vill byta namn.
    Tänker själv på om jag hade vantrivts med mitt namn och bytt så vet jag inte om jag blivit överlycklig över att bli ständigt påmind genom att resten av livet se mitt gamla namn intatuerat på en förälder.
    Men barnens födelsedatum, stjärntecken eller som någon skrev fotavtryck det kan man ju aldrig ändra på    

• Mammas V

jag tänkte först vänta tills barnen skrev namnen själva...sen såg ja de o tänkte att de hade jag aldrig velat ha på min kropp. En mamma kanske tycker sitt barn skriver fint..men nej tack. 

ja skrev namnen på handleden.  stilrent o fått höra så mycke bra om både stil o placering.
    Nu i efterhand så hade ja kunnat tänka mig att ha den på skuldran också eftersom ja vill ha en sleeve som går ut där.

o tänkt för guds skull inte om dina barn byter namn, tänk om jorden går under om 5 år, tänk om de börjar regna rosa elefanter eller tänk om tänk om tänk om. LEV NU. 

• Love5

Jag har tre barn, och har gjort en tatuering med deras namn. Namnen bildar konturer på ett hjärta, och det är en stjärna mellan varje namn. Samma idé som på bilden, min sitter på överarmens utsida och är ca 5 cm i diameter. Är jätenöjd med min :)
  • Andise

så gjorde jag på underarmen. ska lägga till lite skugga och sånt sen, funderar på ett kompass med så att barnen alltid hittar hem ..
    AbellaA skrev 2013-05-21 22:01:34 följande:
    Vill göra en tatuering för barnen... Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha, om det bara ska vara namnen eller nån symbol eller både och. Har inte bestämt var den ska sitta heller... Funderar på antingen skuldran/axeln eller vid ankeln. Min sambo ska tatuera in barnens namn på underarmarna och jag tyckr det skulle vara en kul grej att göra detta ihop! Skulle behöva tips och ideer och väldigt gärna bilder på ERA gaddningar!
Svar på tråden Tatuering för barnen. Förslag och bilder, tack!