• xibaty9187

Piercade bröstvårtorna, fråga vad du vill!

Det verkar finnas en del som är intresserade av denna typ av piercing. Kanske vill du veta lite mera om proceduren, smärtnivån, skötseln - någon annans upplevelse av det hela helt enkelt? Ställ din fråga här!

Jag är 23 år gammal, tjej, och har nu haft mina piercingar i ungefär två år. Jag tog bägge på en gång hos en utbildad piercare. Jag kan alltså inte ge några tips angående behandling av infektioner eller liknande, men om du bara vill veta lite mera allmänt så kör! Jag svarar så gott jag kan :)  

• Svar på tråden Piercade bröstvårtorna, fråga vad du vill!
  • Thotis90

Jag har varit sugen på att pierca mina bröstvårtor, men har varit fundersam över hur det t.ex. fungerar med bh under läkningstiden ? 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • xibaty9187
    Thotis90 skrev 2013-06-10 00:18:23 följande:
    Jag har varit sugen på att pierca mina bröstvårtor, men har varit fundersam över hur det t.ex. fungerar med bh under läkningstiden ? 
    Det är inga problem alls att ha bh under läkeperioden! Faktum är att det nästan är nödvändigt, för man är mycket öm under några dagar efteråt och bh gör att brösten håller sig på plats. 
  • Lisas Mona

Jag har piercat båda bröstvårtorna för tre dagar sedan i samband med en bröstförstoring. Det var alltså ingen utbildad piercare som gjord detta utan kirurgen. Anledningen är för att jag önskade mig mer styva bröstvårtor varpå kirurgen föreslog piercing under narkos. Då jag även utförde en bröstoperation samtidigt så måste jag ha en tajt sportbh på mig konstant under flera veckors tid; kan mina piercingar bli lidande för det på något sätt? Den ena bröstvårtan värker konstant och är super öm medan den andra inte känns alls inte ens när jag petar på den med topps; är dt normalt? övrig information är att jag gör ren piercingarna två gånger dagligen med allsollösning och topps, sedan tejpar jag bomull över med kirurgtejp så de inte skaver mot den super tajta sportbhn.

• Paragraf
    TheOrp skrev 2013-06-25 13:33:10 följande:
    Kan ni posta lite bilder?
    hah!

Jag har piercat båda mina .. själv... :-P  En läkte finfint både i och utan BH men den andra skavde och ömmade  och bar sig åt oavsett så den plockade jag ur. Jag provade återigen för 2 mnd sen med samma resultat, vårtan reagerade och höll sig styv men den ömmade ock skavde. Så min konklusion är att den ska vara opiercad.
    I den bra piercingen är det ingen skillnad i styvhet.. den uppför sig i princip som en bröstvårta.. styv i bland och slät i bland, den enda skillnaden är att den är hårdare

Min fråga till TS  har du upplevt ojämnheter i läkningen av de båda?
  • Khaleesi

Jag piercade mina för en tio år sedan men tog ut båda i samband med att jag opererade brösten. Satte i dom efter operationen men det såg bara vulgärt ut så tog ut de för gott :) 

Om man ska pierca sig bör man göra detta hos en utbildad piercare och inte själv eller av nån lallare. Jag skulle aldrig låta en kirurg göra det, låter helt galet, dessutom i samband med op när man är infektionskänslig.

Svar på tråden Piercade bröstvårtorna, fråga vad du vill!