Mkp eller inte????
Hej!
Har precis tagit det stora beslutet att behålla detta barn (har en hel hög här hemma och detta barn var helt oplanerat). Ett stort beslut som nu känns väldigt bra.
Är över 35 år och måste således ta ett nytt stort beslut angående fosterdiagnostik....har inte behövt göra detta med tidigare barn men åren har gått och detta blir en riktig liten sladdis.
Min första tanke var Kub...min Bm påtalade att jag pga min ålder kommer att få nerdragna poäng och att resultatet kan leda till Fvp.
Så nu funderar jag på att gå direkt på Mvp men får ont i magen bara jag tänker på missfallsrisken. Tänk om jag gör Kub får dåliga siffror och sen måste göra Fvp och det visar sig att något är fel eller att Fvp leder till ett missfall då är man ju ändå ganska långt gången. Kanske är bättre att gå direkt på Mvp som jag kan göra hyffsat direkt då jag är i vecka 11 nu.
I vecka 11 löper man ju fortfarande en risk för missfall.. jag bör kanske tillägga att jag har två spontana missfall i bagaget, även om det är över 12 år sedan nu.
Mycket tankar och jag förväntar mig absolut inga svar av er men kände att jag måste vetilera. Min man har precis landat i beslutet att vi ska ha barn igen och har lite svårt att förhålla sig till alla nya beslut samt risker mm.
Tack för att ni finns!
//Troja