• Erik Hallqvist

Tjäna pengar under sommaren

Sommaren närmar sig och jag har inget sommarjobb. Har sökt överallt men hittar inte i närheten. Många kräver att man är över 18år med för att kunna hantera deras maskiner osv. Jag skulle verkligen behöva ett par tusen nu under sommarlovet. Tips på vad jag kan göra? Jag bryr mig inte om vad det är, bara det är ett jobb.

Jag är 17år. Fyller 18 i november.

• Svar på tråden Tjäna pengar under sommaren
  • Mercedez

Går det inte att få sommarjobb genom din kommun?

• Elin 885
    Erik Hallqvist skrev 2013-05-22 15:10:19 följande:

Sommaren närmar sig och jag har inget sommarjobb. Har sökt överallt men hittar inte i närheten. Många kräver att man är över 18år med för att kunna hantera deras maskiner osv. Jag skulle verkligen behöva ett par tusen nu under sommarlovet. Tips på vad jag kan göra? Jag bryr mig inte om vad det är, bara det är ett jobb.

Jag är 17år. Fyller 18 i november.

snabbmatställen?
    genom kommunen?
    trädgårdsskötsel?

dock så är det ju ganska sent ute nu...när började du söka?, vad har du sökt? hur många jobb har du sökt?
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • karlgrass

Hade samma problem som dig förra året och kom över ett företag som heter Teamie. Basiclly man säljer kläder till folk och varje paket man säljer får man 25kr för. Jag sålde ca 20-25paket om dagen i början. Nu vet jag inte riktigt vad jag tjänade exakt då jag tog ut pengarna ganska ofta men det var säkert runt 3-4 tusen med tanke på att jag köpte nytt graffekort,moderkort och intelprocessor. Höll på med försäljningen hela sommaren, gick inte så bra i slutet men i början flöt det på bra :) 

• Elin 885
    Fjärilslätt skrev 2013-05-22 15:15:50 följande:
    Barnvakt, hundskatt trädgårdsarbete
    vad är hundskatt?
  • Jackson
    Elin 885 skrev 2013-05-22 15:23:21 följande:
    vad är hundskatt?
    Hundvakt..
    The only thing to do with good advice is to pass it on. It is never of any use to oneself.
  • Elin 885
    Jackson skrev 2013-05-22 15:44:33 följande:
    Hundvakt..
    aha hehe jo jag tyckte det lät lite underligt :P
    men vem vet, det kanske var något nytt yrke haha.
  • Fjärilslätt
    Jackson skrev 2013-05-22 15:44:33 följande:
    Hundvakt..
    The only thing to do with good advice is to pass it on. It is never of any use to oneself.

Tack för nån fattar
    Elin 885 skrev 2013-05-22 15:50:33 följande:
    aha hehe jo jag tyckte det lät lite underligt :P men vem vet, det kanske var något nytt yrke haha.

Tur du är så bra och aldrig skriver fel för ja fatta gjorde du egentligen du ville bara klaga så nu har du gjort det hoppas du mår bättre
  • Elin 885
    Fjärilslätt skrev 2013-05-22 15:55:24 följande:

Tack för nån fattar
    Tur du är så bra och aldrig skriver fel för ja fatta gjorde du egentligen du ville bara klaga så nu har du gjort det hoppas du mår bättre
    ? nej jag frågade?
  • Clotilda

Fjärilslätt verkar ha en lite dålig dag.

Tror det säkraste att tjäna lite pengar på är klippa gräset hos folk (jag skulle i alla fall gladeligen betala för det). Fråga runt hos grannar eller sätt upp en lapp på affären etc. Annars kan du ju kanske tjäna en hacka på att rensa ur grejer hos mormor/farfar/moster och ha lite loppis?

• Kim Brtan
    karlgrass skrev 2013-05-22 15:22:37 följande:

Hade samma problem som dig förra året och kom över ett företag som heter Teamie. Basiclly man säljer kläder till folk och varje paket man säljer får man 25kr för. Jag sålde ca 20-25paket om dagen i början. Nu vet jag inte riktigt vad jag tjänade exakt då jag tog ut pengarna ganska ofta men det var säkert runt 3-4 tusen med tanke på att jag köpte nytt graffekort,moderkort och intelprocessor. Höll på med försäljningen hela sommaren, gick inte så bra i slutet men i början flöt det på bra :) 

Teamie använde vi i min klass vet jag för 2 år sedan när vi skulle åka på klassresa visste inte att man kunde sälja som privat person? Är det www.teamie.se

• myway

Gå till butiker kolla om dom behöver hjälp med att packa upp varor, prisa varor, mm. Du får inte jobba själv i kassan men att packa, prisa, mm får du. Så det kanske kan va något.

• Mathias01

Jag känner en av dom som driver LÅ Socks och jag vet att de söker personer som kan tänka sig att sälja deras strumpor under sommaren. Har hört att man skulle få 25% i provision av den totala försäljningen, men är inte helt säker på det. Oavsett vad, är säker på att du hade kunnat få en schysst deal och dessutom riskfri.

Deras hemsida är www.lasocks.com och mailen är annars info@lasocks.com

Svar på tråden Tjäna pengar under sommaren