• Anonym (t.s)

tabletter som gör en brun utan att behöva sola

Hej alla. Jag har läst att det ska finnas tabletter som gör ens hudfärg mörkare utan att man behöver sola. Känner nån till dessa och hur funkade de på er?

• Svar på tråden tabletter som gör en brun utan att behöva sola
  • Lumina77

Jag tror jag vet vilka du menar och jag har testat dem, de hette typ Karotena eller något sånt. Funkade i
    cke på mig dessvärre, jag åt dem i flera månader och det hände ingenting. Kan tilläggas att jag har ganska ljus hy. Fick reda på efteråt att en viss procent inte var mottaglig för preparatet och ja var sannerligen en av dem.

• Lumina77
    Lumina77 skrev 2013-05-22 20:29:59 följande:
    Jag tror jag vet vilka du menar och jag har testat dem, de hette typ Karotena eller något sånt. Funkade i
    cke på mig dessvärre, jag åt dem i flera månader och det hände ingenting. Kan tilläggas att jag har ganska ljus hy. Fick reda på efteråt att en viss procent inte var mottaglig för preparatet och ja var sannerligen en av dem.
    Betakaroten hette de visst Var flera år sen jag åt dem så jag hade glömt..
  • läkarstudent

Det finns inga säkra piller på marknaden. Betakaroten är t.ex. ett förstadium till vitamin A, som är ett fettlösligt ämne som lagras i kroppen och som längre sikt kan leda till t.ex. cancer om man tar det i de doserna som tabletterna innehåller. Har du testat brun utan sol?

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Anonym (t.s)

Ok jag hörde att solbrun från Ica ska va bra . Jag är inte blek, men låter som enkel lösning, bättre än sola

Svar på tråden tabletter som gör en brun utan att behöva sola