• Anonym (undrande)

Vad tänker du på när du hör ordet intimitet?

Jag är bara nyfiken

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du på när du hör ordet intimitet?
  • Anonym (Offret)

Något som många tydligen bara anser att man ska kunna klara sig utan bäst man kan idag.

• Nockan

Intimitet för mig handlar om både fysisk- och psykisk närhet.
    Att kunna samtala om små och stora ämnen, att våga öppna upp sig för varandra, att klara av att föra diskussioner när man är oense samt den fysiska biten med kramar, kyssar, smekningar och sex.

Eller varför inte bara det att kunna sitta tysta tillsammans i soffan medan den ene läser en bok och den andra löser korsord?

I do not love you except because I love you; I go from loving to not loving you, From waiting to not waiting for you..
  • Anonym (Man)
    Nockan skrev 2013-05-22 22:20:06 följande:
    Eller varför inte bara det att kunna sitta tysta tillsammans i soffan medan den ene läser en bok och den andra löser korsord?

Man kan självfallet lägga in sin egna definition, men någonstans borde det finnas en relevant innebörd i ordet.
  • Kofot

Alla exempel ovan. Intimitet är så mycket och väldigt viktigt i ett förhållande.

• Anonym (obehag)

Jag tänker på fysisk närhet, vilket ger mig en känsla av obehag. Jag uppskattar både känslomässig intimitet och sex men inte "mys" eller liknande.

• Anonym (f)

nr två och nr tre tillsammans.

• Nockan
    Anonym (Man) skrev 2013-05-23 01:19:58 följande:
    Man kan självfallet lägga in sin egna definition, men någonstans borde det finnas en relevant innebörd i ordet.

Hos ett etablerat par, som delar det mesta med varandra, så kan en sådan sak som att "bara vara" räknas in i deras intimitet.

Men visst, dåligt exempel.
    I do not love you except because I love you; I go from loving to not loving you, From waiting to not waiting for you..
  • keron

Känslomässig närhet. Sex är enligt mig inte det minsta intimt.

Svar på tråden Vad tänker du på när du hör ordet intimitet?