9-mån, dags att bli nattad av pappa också, tips?!
Vår dotter på 9 månader har alltid avskytt att gå och lägga sig, när hon var mindre så skrek hon så vi satt och nattade med öronproppar och jag fick hålla fast henne hårt för att hon tillslut skulle somna, det tog mellan 30 min-2 timmar, hon somnade alltid hos mig i min famn. Det är alltid jag om nattat men nu när nattningen börjar bli mer "normal" och jag kan få henne att somna på 10-15 min har vi börjat introducera pappan. Vi brukar byta till pyjamas, dricka välling och läsa innan sovning vid 19.30-tiden. Sist han nattade grät hon i 2 timmar, efter det tog vi en paus då mitt mamma-hjärta sa ifrån men nu ikväll var jag borta och hon hade gråtit i ca 1 timme. På fredag ska jag bort igen på kvällen och det gör så ont i mig att veta att hon gråter efter mig. Hur hade ni andra gjort? Jag har fram tills ikväll avstått kvällsaktiviteter såsom ut och springa/träffa kompisar/middagar/gå ut etc. Men ikväll valde jag att gå på ett möte och på fredag ska jag på fest. Hur gör ni andra mammor som har samma problem? Önskar svar från mammor som vill ha ett eget liv trots att man har barn. Kan tillägga att hon träffar sina pappa varje dag efter hans jobb och umgås med honom mycket när han är hemma.