• Anonym (blivandeblondin?)

Hur vet man om man passar som blondin?

Hur vet man om man passar i blondt hår? Ja, förutom att blondera håret då!
    Jag har haft mörkt hår under hela mitt vuxna liv men känner nu för en förändring. Finns det några "riktlinjer" att kolla efter för att se om man passar i det eller ej?

• Svar på tråden Hur vet man om man passar som blondin?
  • Dotse

I regel passar man bäst i den hårfärgen man har naturligt, eftersom den harmoniserar med hudton osv. Alternativt kan man passar bra i närliggande toner, exempelvis om man har mörkblont hår och ljusar upp det, men behåller samma färgton. Men däremot har jag nog aldrig (?) sett någon som gått från mörkhårig till ljushårig och ser bra/bättre ut i det. 

• Anonym (testa)

Testa med peruk först, bara för att se om nyansen passar din hudton. Det finns ju olika blonda nyanser, både kalla och varma.

Det är alltid kul med förändring, speciellt på sommaren så våga testa.

Anonym (testa) skrev 2013-05-22 23:29:45 följande:

Testa med peruk först, bara för att se om nyansen passar din hudton. Det finns ju olika blonda nyanser, både kalla och varma.

Det är alltid kul med förändring, speciellt på sommaren så våga testa.

Ah smart, att jag inte tänkte på det!
    Tack {#emotions_dlg.flower}

• cazh82

Gör ingen drastisk förändring, fixa slingor. Är själv blond från början så det faller mig rätt naturligt att vara det, tycker dock att brunetter ska pröva sig fram innan de blonderar sig. Förändring ska aldrig vara till det sämre.

• ZaftMonkey

Har du smartphone eller iPhone finns en massa appar att ta ner för att "byta frisyr" på sig själv med. Eller prova denna kandisfrissan.veckorevyn.com/ bara för att se med blont.

Fega inte ur, prova om du vill med blont! :) Jag har aldrig tyckt om att gå stegvis med hårfärger, allt eller inget!

Men om vi säger att jag färgar håret blondt och märker att jag inte passar i det överhuvudtaget, kan jag färga håret rött direkt efter eller kan det bli grönt då?
    Jag har hört skräckhistorier om det och är ju lite orolig att det är sant.

Tacksam för svar

• paradox

Om du ibland behöver påminna dig att andas så passar du som blond

• Smartie

Har du långt hår som du är rädd om och inte vill klippa av om det skulle gå riktigt illa? Det spelar också in.

Sedan spelar det in HUR mörk du är, ibland ser man ju typ arabiska tjejer med blonderat hår och det ser ju typ orange ut, eller passar inte alls. Men är du "vanlig" svensk brunett, kan du absolut passa i blont hår, skulle dock inte satsa på ljusblont om jag var du utan välj någon mörkare / varmare blond ton. Typ som Jennifer Aniston brukar ha. (Tror att hon har ljusbrunt hår naturligt).

Svar på tråden Hur vet man om man passar som blondin?