• Anonym (sjukdomar!)

ADHD, asperger osv är psykiska sjukdomar. Kan ni inte bara acceptera det?

I tråd efter tråd så förnekar man att ADHD, asperger osv är psykiska sjukdomar. De ÄR psykiska sjukdomar, det finns inget att förneka! Kan ni inte bara acceptera det en gång för alla?

• Svar på tråden ADHD, asperger osv är psykiska sjukdomar. Kan ni inte bara acceptera det?
  • Litet My

Du får nog läsa på ett varv till tror jag.

• Anonym (Aspiekvinna)

Nej, du har fel. Det är neurologiska avvikelser, inte sjukdomar. 

• Astarte

Det heter inte sjukdom bara för att något är "fel i huvudet". Det finns många varianter: sjukdom, störning, ohälsa, normal, handikappande stressreaktion och mycket mer. Allt är inte sjukdom som ser ut som det.

• Anonym (*~*)

Nej, ts du har fel... Att ha adhd m.m. är inte att ha en sjukdom. Läs på lite till...!

• Respekt
    Anonym (sjukdomar!) skrev 2013-05-23 10:08:50 följande:
    I tråd efter tråd så förnekar man att ADHD, asperger osv är psykiska sjukdomar. De ÄR psykiska sjukdomar, det finns inget att förneka! Kan ni inte bara acceptera det en gång för alla?

Att inte kunna förstå o ta till sig saker o bara neka till allt som inte passar in i sin egen sanning verkar mer som en psykisk sjukdom tycker jag
  • Respekt

Att inte kunna förstå o ta till sig saker o bara neka till allt som inte passar in i sin egen sanning verkar mer som en psykisk sjukdom tycker jag
  • Anonym (Nope)
    Det är det inte,, de är en Neuro psykiatrisk DIAGNOS ett FUNKTIONSHINDER.

Psykisk sjukdom är nåt helt annat som ex;
    Skitzofreni
    Psykos och liknande

Sen finns kriterierna personlighetsstörningar som ex;
    Antisocial mm

Läs på lite  
  • Respekt

Tror nog bara Ts vill provocera oss här, men ska mer till än en okunnig o korkad person för att jag ska bli provocerad

• Anonym (Nope)
    Respekt skrev 2013-05-23 10:30:29 följande:
    Tror nog bara Ts vill provocera oss här, men ska mer till än en okunnig o korkad person för att jag ska bli provocerad
    Troligen.. 
Svar på tråden ADHD, asperger osv är psykiska sjukdomar. Kan ni inte bara acceptera det?