• strangeryoutwo

Vad tycker ni om babylarm?

Behöver man babyvakt/babylarm? Jag har två våningar och tänkte att det hade varit skönt att kunna göra vad jag vill på nedervåningen och inte behöva oroa mig för att missa när hon vaknar. Men de är ju så otroligt dyra, och hur länge håller de?

Vad tycker ni? Är det värt det? Jag vill bara kunna höra om hon vaknat. Är inte intresserad av temperatur, kamera och liknande.

• Svar på tråden Vad tycker ni om babylarm?
  • La Lola

Vi hade Ikeas variant. Användes väl typ 2-3 gånger.
    Onödigt inköp för oss för där har barnen sovit där vi befunnit oss för det mesta när de varit bebisar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rani

Vår bebis har sovit mycket ute och då har den varit guld värd. Nu bor jag på en våning men hade jag bott på två hade jag nog skaffat en. Min bebis har somnat kl 19 varje kväll och hade jag t ex haft gäster då hade jag gärna lagt henne ostört på den andra våningen. Då hade ju babyvakten också varit jättebra. Det är ju lätt att missa att bebisen ligger och gnyr på en annan våning mär man umgås och har det trevligt.

Däremot tycker jag babyvakt med bild är helt onödigt. Låter bebisen eller är vaken så går man ju dit oavsett. Detsamma med sådan där funktion som gör att man kan prata med bebisen. Det janske funkar om man av någon anledning använder den till större barn men för en bebis är det ju helt bortkastat.

Vi har en ganska basic från typ Clas Ohlson (kommer inte ihåg) och den har vi använt massor. Vi tar med den när vi far till vänner kvällstid också. Då kan man natta bebisen där det passar för dem och sedan umgås. Jättebra.

• strojes

Vi bor i hus med två våningar, barnen sov utomhus i vagn. Hemma använde vi aldrig babyvakten. Den har använts mest hos barnens farmor där vi vuxna och de två yngsta har sovit i ett hus och storasyster sov hos farmor i det hus där vi också umgicks på kvällarna. 

Vi har haft en Topcom babytalker inköpt på Clas Ohlson för ca 600:- den första vi köpte inhandlades 2006 och höll i 6 år ca. En ny av samma märke fast annan modelbeteckning inköptes. Vi har varit mycket nöjda med den. 

• Lowika

Vi har också den från IKEA, men den saknar tyvärr vissa funktioner; den larmar t.ex. inte om den tappar kontakten med den andra enheten!

Hittar den BTW inte på hemsidan nu... hörde något rykte om att de fått återkalla den just pga av detta.

• Gumsegumsan

med första barnet hade vi inget behov av det då vi bodde i lägenhet, men med tvåan har vi använt en baby-watcher ganska flitigt då vi nu bor i hus. perfekt om han sover inne och jag vill greja i trädgården, eller om han somnar i vagnen och jag går in. vi har även två plan så om jag befinner mig på andra våningsplanet så är den toppen då med.

att de är otroligt dyra kan jag inte hålla med om. vi köpte vår för ca 400 kr och då är det lång räckvidd och man kan kommunicera genom den. det fanns billigare också. kanske du kan hitta på blocket eller tradera? 

• Lowika

Yes... googlade lite. Ikeas larm finns inte mer. Har man ett man inte vill ha, kan man lämna igen det och få pengarna tillbaka. Något att fundera på faktiskt. Skulle gärna ta de pengarna och investera i ett nytt larm till eventuella syskonet

• castafiore

VI hade inte klarat oss utan vår.
    Ett tips är att kolla blocket och tradera. Där kan du nog hitta en för ett par hundralappar.

• castafiore

Årets bäst i test kostar 500 spänn.... Det är ju ingen förmögenhet.

• castafiore

(Vi har haft vår i snart fem år och den funkar utmärkt fortfarande, den har stått på kanske 12 timmar/dygn året runt.)

• Gumsegumsan
    castafiore skrev 2013-05-23 11:37:46 följande:
    Årets bäst i test kostar 500 spänn.... Det är ju ingen förmögenhet.

såg att det var philips avent, exakt den vi har! kostade 400 kr på gekås och har varit värd sina kronor!

Svar på tråden Vad tycker ni om babylarm?