• beccagranen

Brio Spin, Scooter S, bugaboo eller annan?

Behöver råd ang. barnvagn. Tänkte införskaffa en vagn att ha i bilen, dvs. en lite mer kompakt barnvagn som ska köras mestadels i stadsmiljö. På hemmaplan kör vi en Kronan duo, men den är för stor och jobbig att ta in och ur i bilen dagligen. Tänkte införskaffa vagnen till sommaren, så dottern kommer närma sig 1år då.

De vagnarna jag funderar på är

* Brio Spin

* Emmaljunga scooter S 2.0

* Bugaboo

Lutar mer åt en brio eller emmaljunga, då en bugaboo känns onödigt dyr för så lite användning. Fast buggan är den enda som har vändbar sits. Vad skulle ni rekomendera? Vill att vagnen ska ha svängbara hjul, vara lätt/kompakt och stabil (dvs. ingen plastig sulky). Brion känns som en fullträff, men dock lite hård och inte som ombonad? scootern ser mer ombonad ut men klumpigare?           

• Svar på tråden Brio Spin, Scooter S, bugaboo eller annan?
  • Lindsey Egot the only one

Vi köpte en brio spin och jag är supernöjd.

• beccagranen
    LindaEfraim skrev 2013-05-23 10:59:29 följande:
    Vi köpte en brio spin och jag är supernöjd.

Hur är den att köra på olika underlag? Är den så hård och stel somd en serut på bild? =)

Nä den har ledad stötdämpare som en vanlig sulky. Mycket bra gung i den. Vi hade brio sing som bebisvagn och den är riktigt stel så jag är extremt nöjd med gunget i den.

• beccagranen
    LindaEfraim skrev 2013-05-23 11:09:19 följande:
    Nä den har ledad stötdämpare som en vanlig sulky. Mycket bra gung i den. Vi hade brio sing som bebisvagn och den är riktigt stel så jag är extremt nöjd med gunget i den.

Det låter lovande. Hade också en sing, men gjorde min av med den efter två månader, pga stelheten och bredden.

Jag älskade min sing just för att liggdelen är den rymligaste på marknaden.

• HannaS

Vi har Emmaljunga S och jättenöjda. Oerhört smidigt att köra, stabit chassi och lätt att slänga in i bilen. Jag kör en golf och kan både få in vagn och shoppingkassar i bagaget utan att man får trycka ihop sakerna. 
    Enda nackdelen kan vara att suffletten inte går så långt fram som man kan önska om barnet ligger ner och sover, utan vi kompletterar med en UV.filt där. Men det är tyvärr en brist hos de flesta sulkys vi provat.

• beccagranen
    HannaS skrev 2013-05-23 14:51:28 följande:
    Vi har Emmaljunga S och jättenöjda. Oerhört smidigt att köra, stabit chassi och lätt att slänga in i bilen. Jag kör en golf och kan både få in vagn och shoppingkassar i bagaget utan att man får trycka ihop sakerna. 
    Enda nackdelen kan vara att suffletten inte går så långt fram som man kan önska om barnet ligger ner och sover, utan vi kompletterar med en UV.filt där. Men det är tyvärr en brist hos de flesta sulkys vi provat.

Hur upplever du den i olika teränger/att köra? Vet du om suffleten skiljer sig från den tidigare scootern? =)
  • Lillao

Har Emmaljunga scooter S.  Älskar den, provat den på kuperad gräsmatta, kullersten, asfalt och grusväg, helt ok på samtliga underlag :) Har den som extravagn och den är  även använd i vinter.

Lycka till med vagnköpet!

• HannaS
    beccagranen skrev 2013-05-23 14:53:25 följande:

Hur upplever du den i olika teränger/att köra? Vet du om suffleten skiljer sig från den tidigare scootern? =)
    Vi har kört på de flesta underlag (snö, sten, grus, gräs etc) utan problem. 

Har bara haft 1 scooter så jag har ingen aning om sufletterna är olika på tidigare scooter. Tyckte dock att det inte skiljde sig på suflletterna på Brio och Emmaljunga. Eftersom vi upplevde Emmaljunga som stabilare och mer lättkörd så köpte vi Emmaljunga. 

Jag har upplevt emmaljunga svårare när det gäller reklamationer och har aldrig haft problem med brio

• Majken03

Babyjogger versa!! Tar liten plats, snurrhjul fram, fälls ihop superenkelt och klarar av barn upp till 30 kg, 9 kg i korgen och sitsen är vändbar.

Svar på tråden Brio Spin, Scooter S, bugaboo eller annan?