• Anonym (????)

Äcklig fråga men hur ofta SKA man bajsa?

Innan jag bytte livstil så gjorde jag nr 2 typ max varannan till var tredje dag.
    Nu efter ändrad livstil så sker nr 2 varje dag.

Är detta något pos eller neg?   

• Svar på tråden Äcklig fråga men hur ofta SKA man bajsa?
  • Anonym (regler nej)

Finns inga regler för det

• Anonym (blörp)

Jag bajsar 2 ggr/dag, om jag inte bajsar varje dag får jag förstoppning. 

• Anonym (????)

Ja alltså innan då det skedde varannan eller var tredje dag så gjorde det så ont så man typ fick stå upp och krysta som tusan och gjorde skitont när det kom...Nu borde det ju vara bättre

• Tirja

Det är otroligt olika för alla, finns inga regler för det.
    Men dom flesta mår bra av att göra det minst en gång varje dag. 

• sisley
    Anonym (????) skrev 2013-05-23 12:47:45 följande:
    Ja alltså innan då det skedde varannan eller var tredje dag så gjorde det så ont så man typ fick stå upp och krysta som tusan och gjorde skitont när det kom...Nu borde det ju vara bättre

Positivt, det hör du väl själv?
  • Anonym (j)

Det är positivt. Då man gör det flera gånger om dagen så fungerar magen bra.

• Anonym (????)

Jo jag hoppades på att det var något pos med detta, men är ju inte van med 1 gång per dag då det aldrig skett sen jag var liten

• Anonym (Gräddnos)

Det är väldigt individuellt som andra skriver, men ja, en gång om dagen gör väl de flesta. Man ska äta som en kanin och bajsa som en häst - då blir man smal iallafall!

• Uffesson

När man behöver det? Finns ingen skriven lag. Det finns de som går på toa en eller två gånger i veckan och gör nummer två, det finns de som går 2ggr/dag och det finns de som går varannan till var tredje dag.

Däremot ska man ju inte hålla sig alltför länge om man behöver iom att man då kan få problem med förstoppning. 

• FixarFrasse

Definitivt minst en gång per arbetsdag.
    Tänk att få betalt under tiden man sitter där, Priceless!    

• Anonym (5)

Jag basar ofta 5 gånger om dagen haha. Vet inte om set är normalt men men....

• Turd

Jag läste nånstans (minns inte var) att bajsa tre gånger om dan till en gång var tredje dag är normalt.

• Anonym (bjsa)

av erfarenhet skulle jag säga mer kolhydrater- oftare bajs.

• Anonym

Jag skulle säga att konsistensen och känslan är viktigare än tiden mellan gångerna. Mår man bra i magen och har kladdfritt bajs som inte innebär besvär att få ur sig är det bra oavsett om det sker dagligen eller med några dagar emellan.

• Qwerty245

När jag åkte till ett vamare land så behövde jag visserligen skita på planet men jag tänkte att jag klarar av att hålla mig lite. När jag landade i värmen så ställde kroppen om sig. Sen käkade jag som en häst. Det tog 9 dagar innan jag gjordé nr 2. Jag levde på fisk och ris. Och så massa annat. Nästa gång jag reser ska jag ta med mig svenska knäckebröd. Jag hörde någon läkare som rekommenderade att skita två gånger per dag. Man vill bli av med slaggprodukter etc...

• Detoxtjejen

Jag har för mig att man ska bajsa tre ggr per vecka minst, men inte mer än tre ggr per dag.

Svar på tråden Äcklig fråga men hur ofta SKA man bajsa?