• Amirsmamma

Present till handledare

Hej!
    Examen närmar sig slutet nu, och jag vill gärna köpa en fin present till min handledare som tack för hans hjälp under examensarbetet.
    Jag är inne på att köpa en fin flaska från systemet och blommor, men vet inte om det är olämpligt att ge det till en handledare?
    Sedan vet jag inte vad för flaska han skulle uppskatta. Handledaren är en man i ca 45- års åldern. Jag inte om jag ska ge det till honom innan opponeringen eller efter?

Tacksam för all tips på present man kan ge till en handledare.

• Svar på tråden Present till handledare
  • Elin 885

oj vad svårt!
    eftersom handledaren antingen kan vara alkoholist eller nykterist så tycker i alla fall jag att man ska undvika alkohol.
    ett presentkort på t ex Bokia och en blombukett?

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • sallybuse

Du kan ju köpa ett halsband eller en ring till han.  Blir ju ett bättre minne än en flaska vin som han dricker upp.Eller nån vas eller en fin skål ´med lite godis i.

• Bärmamman

Mitt förslag (som vi alltid gav våra lärare) är: finkaffe och finchoklad i prasslig cellofan. Går hem jämt, inte för personligt och inte för flörtigt.

• Amirsmamma

Tack för jättefina förslag. Ska ha det i åtanke. Jag misstänkte nästan att alkohol skulle vara för mycket. När tycker ni man ska ge den då? Innan eller efter opponeringen? Jag vill ju helst inte ge innan med tanke på om han tror att jag kanske suktar efter högre betyg.

Svar på tråden Present till handledare