• cc12

    Flytta till Halmstad

    Hej Vi har funderingar på att flytta till Halmstad. Då jag inte vet så mycket om områdena i Halmstad tänkte jag att nån kanske kunde dela med sig? Vart vill man bo? Inte bo? Bra områden för barnfamiljer? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Flytta till Halmstad
  • Halmstadmamma

    Hej! Vi flyttade till Halmstad för drygt två år sen, bor på Nyhemsområdet, där vi trivs jättebra. Det är lite utanför stan, men ändå nära, så det tar inte lång tid att gå in till stan. Har inte så många tips annars, men vi trivs bra i vårt område.

  • grästuva

    Bor några mil utanför Halmstad men är ofta inne i stan, mysig stad. Har dessvärre inga direkta tips på förskolor eller liknande


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • Cissikarlsson

    Hej Jag bor i Halmstad med min familj. Vi bor i ett område som heter Frösakull. Ligger lite utanför stan men stadsbussarna går hit. Lugnt område med både barnfamiljer och äldre. Vi har vår dotter på förskola här ute, vilket vi också är super nöjda med. :) De områden som jag tycker är finast är de som ligger utåt kusten. Men det beror ju lite på vad man gillar. Här ute är det nära till hav och skog vilket jag uppskattar. ;) Hör gärna av dig om du vill ha mer tips. ;) Med vänlig hälsning, Cecilia

  • selmismamma

    Hej! Bor i Halmstad med min familj. Vi bor ganska centralt i radhus på ett område som heter väster/rotorp. Trivs väldigt bra här, nära till stan men ändå lugnt, här bor många barnfamiljer och det är nära till Ica maxi bl.a. och gångavstånd till havet.

  • izzys mamma

     hej jag bor just nu med min 4åriga dotter i vallås i lägenhet åpå markplan
    kan rekomendera vallås området där ja bor
    det är lungt,barn vänligt och ca 15min från stan och ca 10min med bil ifrån eurostop,
    men ca de dubbla med buss ungefär ;) 

  • Maria8203

    Andersberg och Linnehed ska ni helst inte bo på.
    Rotorp, Nyhem, Kärleken, Furet och Söndrum  är bra områden. Även Frösakull om man vill bo lite utanför stan.  

Svar på tråden Flytta till Halmstad