• Anonym (Orolig.)

Hård knöl på hälsenan. Vad är detta?

Jag har fått en hård och ganska stor knöl på sidan av hälsenan. Jag har inte ont och jag har inte trampat fel eller stukat foten eller så heller. Vad kan detta vara? Har googlat men allt jag hittar är att det kan vara nån inflammation, men då ska de göra ont också vilket detta inte gör.. 

Nån som varit med om något liknande?  

• Svar på tråden Hård knöl på hälsenan. Vad är detta?
  • mmariamariam

hejsan! det låter som en bråskknöl som kan bli, Det är verkligen inte farligt, utan kan bli så där de finns bråsk! :) 

• Anonym (Orolig.)
    mmariamariam skrev 2013-05-23 21:01:30 följande:
    hejsan! det låter som en bråskknöl som kan bli, Det är verkligen inte farligt, utan kan bli så där de finns bråsk! :) 
    Kan den försvinna av sig själv? De låter ganska äckligt men hellre det än de jag först tänkte på :D (cancer) 
  • Anonym (me to)

Jag har oxå fått en knöl där men det känns som den är just under huden typ. Har även fått på benen och en på ryggen vet dock inte heller bad det är. Har fettknölar som en teori

• Anonym (Orolig.)
    Zs1985 skrev 2013-05-23 22:02:34 följande:
    kan vara en ganglion också.
    Kan en sån försvinna av sig själv? Tror nämligen det är en sån jag har haft på min hand ett par gånger och  den har försvunnit efter några dagar. Isåfall är de kanske en sån jag har fått på hälsenan också. 
  • Ruggugglan
    Anonym (Orolig.) skrev 2013-05-23 22:09:11 följande:
    Kan en sån försvinna av sig själv? Tror nämligen det är en sån jag har haft på min hand ett par gånger och  den har försvunnit efter några dagar. Isåfall är de kanske en sån jag har fått på hälsenan också. 
    Min svärmor hade en sådan på ena knogen och den fick tas bort av en läkare. Vet dock inte om de kan försvinna av sig självt.
  • Zs1985
    Anonym (Orolig.) skrev 2013-05-23 22:09:11 följande:
    ja dom kan försvinna av sig själv, jag har haft flera på ena handleden som gått tillbaka av sig själv!

Så länge du inte störs av den, dvs att den smärtar, skaver eller växer väldigt snabbt (ej svullnad) så tycker jag du kan avvakta isf.

Mina ganglions på handleden hade jag i nåt år innan de försvann.
  • mmariamariam

ja de kan den! nej gud de behöver du inte tänka på, jag har typ knölar i magen eller vad man ska säga och de är bråsk, så inget att oroa sig över:)

Svar på tråden Hård knöl på hälsenan. Vad är detta?