• Miniängel

Behöver tips hur få amningen att fungera på kvällen!

Hej!

Vår dotter är snart 6 månader, har helammat henne hela tiden. Den senaste månaden har hon varit extremt arg och missnöjd över lag på kvällen och likaså då under amning. Det känns också som att jag inte har så mycket mat till henne under senare eftermiddag och kväll.

Vägde henne i onsdags och hon hade gått upp i vikt, men lite för lite. Bvc tyckte jag skulle börja lite smått med gröt för att se om det lilla räcker som extra. Det har hittils gått dåligt med gröten, men kan väl inte begära mer efter bara ett par dagar.

I onsdags kväll efter att hon ammat fick hon tinad mjölk i flaska, hon drack då 150ml! Jag trodde givetvis då att hon var jättehungrig och att det är därför hon skrikit så på kvällarna. I onsdags var hon lugn resten av kvällen (tror hon var så otroligt mätt!)
    Skulle göra samma sak igår tänkte jag, men då var hon bara arg och vägrade dricka ur flaskan med.

Så hon kanske får i sig det hon behöver av mig i alla fall? 

MEN, hur ska jag få henne lugn på kvällen?! Hon tar tag i bröstet och suger någon gång, släpper sedan och kollar på allt runt omkring. Har försökt olika ställningar, mörka och tysta rum, gå runt, men inget hjälper. Är hon kanske inte hungrig? Eller kommer hon inte till ro?

Det blir ett stressmoment i och med att hon behäver ha i sig alla droppar hon kan få.

Kan tillägga att hon ammar en gång på natten, kring 03-05..       

Jätte tacksam för alla tips jag kan få! Jobbigt när det krånglar!              

En önskan som blev sann
Svar på tråden Behöver tips hur få amningen att fungera på kvällen!