21 år och Gravid
Hejsan!
Förra veckan fyllde jag 21 år och igår fick jag veta att jag är gravid. Det kändes nästan overkligt och jag fick världens chock. Innan jag tog testet så kände jag att OM det nu skulle vara så att jag är gravid så kommer jag inte att behålla det, Men när stickan blev ett plus så fick jag en annan känsla i kroppen. Samtidigt som jag blev väldigt chockad och rädd så ände jag att det är spännande och fick ett litet rus av lycka. Jag ringde till kvinnokliniken för att träffa en kurator som jag kunde bolla mina känslor med. Fick en tid samma dag.
Jag bor tillsammans med in pojkvän i en liten etta, en uthyrningsdel. Jag pluggar och han jobbar som bartender. Vi är kanske egentligen inte redo, graviditeten var ju inte planerad, men blir men inte redo? Vi har båda familjer som kommer stötta oss till 100% i vad vi än beslutar. Egentligen så var min plan att utbilda mig till sjuksyrra, jobba några år gifta mig och sen skaffa barn men livet blir sällan så perfekt som man planerar det.
Är det fel av mig att ha blandade känslor? Skulle det vara konstigt om jag bestämde mig för att behålla barnet eftersom jag är så ung?
Känner att jag behöver lite råd!
Tack på förhand!