• Anonym (SLU)

frågande

Hej?

Jag undrar vad som händer efter att man har varit iväg på  "särskilt läkatutlåtande". Hur länge får man vänta på besked om vad som händer med ens sjukpenning? Om man får behålla sin sjukpenning hör man inget ifrån FK då? Min handläggare har varit väldigt dålig på att svara på mina frågor så nu undrar jag alltså rent allmänt hur reglerna från Er sida är? Det känns ju helt absurt egentligen att man inte vet hur ens framtid ska se ut - det handlar ju faktiskt om min ekonomi..... Finns det någon instans på FK dit man kan vända sig om man inte är nöjd med hur man har blivit bemött eller behandlad? Ska jag fråga efter chefen på det lokala kontoret eller vad kan jag göra?

• Svar på tråden frågande
  • Försäkringskassan

Hej!

Det är svårt att svara på dina specifika frågor på detta forum. Om du ringer till vårt Kundcenter  på telefon 0771-524 524 så kan kan vi svara på frågor om ditt ärende.

Om du anser att du har lidit  skada som har  orsakats genom brister i handläggningen av ditt ärende eller genom felaktig information ska du skicka brevet, tillsammans med alla handlingar som du vill att vi ska ta del av, till:

Försäkringskassan,
    HK, Verksamhetsområde processjuridik,
    103 51 Stockholm.

Läs gärna mer på följande länk om omprövning och överklagande

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/bra_att_veta/om_du_inte_ar_nojd

Hälsningar

Malin, handläggare 

Svar på tråden frågande