Anonym (fd) skrev 2013-05-25 19:37:07 följande:
jag gick också ner i vikt något. mycket livliga drömman, till den grad att jag efter ett tag inte kunde skilja på vad jag drömt och vad som faktiskt hade hänt... tog 750mg/dag - är 168 lång
jag struntade i läkarens råd om nedtrappning oh slutade tvärt - som en veckas lång avtändning med yrsel, hallucinationer, kräkningar, frossa, skakade osv. men efter en vecka var jag på benen igen.
Jag har också livliga drömmar, kan ibland inte skilja på vad jag drömt och faktiskt upplevt, men jag har inte ens börjat med medicinen.
MajaMaria79 skrev 2013-05-25 19:29:43 följande:
Fast, Venlafaxin är känt som en av de antidepressiva man går upp minst av, och det finns faktiskt dem som tom går ner.
Remeron och Mirtazapin däremot, de är fruktansvärda, jag har provat dem också, jag svällde upp som en ballong. 10 kg på ett par veckor.
Utsättningen, jag vet inte om man kanske kan trappa ut det mer långsamt. Jag mådde fint tills det var dags att sätta ut den sista dosen 37,5mg. Då mådde jag pyton, men det kanske går att göra annorlunda på något sätt.
Fluoxetin går man inte upp av väl, där står inte viktuppgång med som biverkning ens, det gör det på venlafaxin?