• Ängeln Min

Dags att packa BB väskan...

Nu äntligen har jag börjat packa BB väskan.
    Känner att det har hängt över mig ett tag nu.

Jag har börjat fundera på ett sådant här babynest (tror jag det heter).

Någon som haft/ har ett sådant?
    Är det bra?

Och så undrar jag, är det bra att ha med det till BB eller är det liksom bara onödigt att släpa med?

• Svar på tråden Dags att packa BB väskan...
  • Makrame

Jag har köpt ett babynest men kan inte rapportera något eftersom bebisen kommer i augusti. Kommer inte ha med det till bb eftersom jag/vi kommer att vilja ha den lilla så nära som möjligt hela tiden!

Tror och hoppas dock att det ska komma till användning här hemma och när man reser bort.

• lovea01

Det är nog bara onödigt. I början har man dom mest hos sig men det kan ju vara bra o ha hemma. Det blir ju tryggt och mysigt för bebis när han/hon sover sedan. Men jag har själv aldrig tänkt tanken på att köpa ett, jag lindar in dom i en filt bara. Dom vill ju helst ha det trångt och så som i magen.

• jmynt

Vi brukar använda en tjock dunkudde att lägga bebisen på, det blir ombonat men inte för varmt efter som dun andas på ett helt annat sätt en vadden i ett nest gör. För oss har det varit perfekt men alla är ju olika. Att ta med det till bb skulle vara helt onödigt eftersom, som någon annan sagt, man har bebisen hud mot hud så mycket som möjligt i början.....Lycka till med bebisen iaf....

• johannawe

Jag kör amningskudden runt när det är sovdags, typ motsvarande babynest. Fördelen med amningskudden är att jag bara kan ta bort den på nätterna när det är dags att amma. Har man babynest måste man istället lyfta barnet eller ligga på kanten av den och amma. Visst kan man ta med till bb men annars finns det täcken som man kan göra typ birdnest av om nu den nyfödda inte vill ligga hud mot hud

• watership down

ta med extra kudde till dig själv istället :) kan vara bra att ha extra kudde att göra det bekvämt för er i sängen och ibland finns det inte så många att tillgå på BB (jag har haft tur hittills). om man lägger babyn i sin plastlåda bredvid sängen kan man ta ett par extra filtar (fanns alltid att tillgå på vårt bb) och rulla ihop dem så den ligger lite mer ombonat

Svar på tråden Dags att packa BB väskan...