Min 1-åring vaknar alltid vid 04 på natten och vill gå upp!!
Hej alla!
Jag har en fråga ang min 1-åring som alltid vaknar vid 04 varje natt.
Han lägger sig alltid vid 20 på kvällen, och får sin sista välling och dricker upp allt.
Sen sover han sträck till 04, och vaknar och vill gå upp eller så somnar han om efter en timma.
På dagen så sover han ett pass förmiddag i nästan 2 h, och ibland så blir det ett pass till eftermiddag, och då sover han 30 min. Sover han kanske för mycket på dagen? Men jag tänker ju, eftersom han vaknar vid 04, och somnar om efter en timme, så är han ju så trött på dagen och vill sova.
Varför vaknar han så tidig? Såhär har det pågått nu i 2 veckor. Förut vaknade han vid 05.30-06, och det är ju mer normalt att gå upp vid den tiden.
Kan det vara så att det är ljusa tider nu, eller är han i en ond cirkel, eller nån fas? Jag har ingen ork längre, med tanke på att vi har en tre åring också som tar så mycket tid av oss,
Han har börjat gå precis nästan för två veckor sen, kan det påverka sömnen, i med att det händer nya saker i hans liv nu?
Vad har ni erfarna mammor att säga om det här?
Han har varit jättesvår att hålla rutiner med sen han föddes, och nu detta gör mig tokig och så sliten..
Han har fyllt 15 månader igår..
Jag har provat låta honom sova bara en gång på dagen i nån timme, men det är så svårt, för han är så trött! Ibland har det funkat, men det är så svårt..Ska jag bara låta tiden ge med sig?
Vad har ni för tips?