Orolig för min huvudvärk.. Någon som känner igen sig?
Hej. Jag är väldigt orolig över att det ska vara någonting som är fel på min hjärna och tänkte höra om någon därute känner igen sig i det jag beskriver. En snabb inflik är att jag har ångest/panikångest, hypokondri och dödsångest. Äter atarax och går hos psykolog pga detta, men kan ändå inte slappna av. Är 22 år. Har under den senaste veckan upplevt en annorlunda huvudvärk. För att försöka beskriva den så känns det som att hjärnan "svullnat" upp och trycker mot skallen. Att den inte riktigt får plats. Känner yrsel, är illamående till och från, vibrationer i käkarna, overklighetskänslor, svårt att sova och dödsångest. Kan inte specificera mig kring vart det trycks på som allra mest men ibland trycker det mycket mot tinningarna. Varit hos läkare som inte gjorde några större undersökningar mer än blodtryck, tittade med lampa i ögonen och kände på rygg/nacke. Konstaterade väl mest bara att det troligtvis är yrseln som påverkar detta och allt han testade var inget avvikande. Fick treo som jag ska ta i en vecka. Men kan inte släppa detta. Känns som att det är något fel som ligger och gror. Vågar inte Googla på tumör/stroke eftersom jag då kommer få panikattacker och säkerligen inbilla mig vartenda symptom. Är det någon därute som känner igen sig? Släppte det? Tror ni det kan vara min ångest som orsakar dessa symptom såhär mycket? Kan väl tillägga att jag inte mår jättebra i nuläget, men egentligen ingenting som ska ta sig ut på detta sätt. Är så himla tacksam för svar, har gjort styckesindelning men skriver från mobil så får se hur det blir :) /en orolig själ.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 22:19
Nix, blev ingen styckesindelning.. Hoppas på att någon orkar läsa ändå! :)