• SmultronCupcake

Erfarenhet på Philips Aventflaskor eller andra flaskor?

Det är en hel djungel det där med flaskor till små barn och tänkte fråga lite om vad ni andra ha tyckt och har för erfarenheter.
    Med första barnet så hade jag först DrBrowns flaska och var väl nöjd men tyckte aldrig den blev så bra rengjord och "pipen" man fick med slarvades lätt bort så gick över till klassikern MAM och då tyckte först våran lilla att själva nappen var förstor men vande sig efter ett tag. Själva gummit nere på antikolik-flaskan slöt inte alltid tätt och efter någon månad så luktade den lite illa fast jag både kokade och diskade den (vet inte hur länge det är rekomenderat att ha samma flaska men en månad känns lite?!)

Nu har jag kollat runt och har hittat Philips Avent där det inte finns några småsaker som ska diskas eller gummiring som kan lukta. Har inte helt förstått hur den motverkar kolik och luft i barnets mage men som jag ha läst mig till så förstår man det nog bättre när man ser flaskan sen.
    Är det någon som har testat denna flaska som har lust att ge mig lite feedback som kan säga vad som var bra och vad som var mindre bra eller kanske rent av en flaska som jag inte testat som ni har tyckt varit bra? 

• Svar på tråden Erfarenhet på Philips Aventflaskor eller andra flaskor?
  • zbaby

Röstar stenhårt på Avent! Hade det till första barnet och köpte igen nu till andra.. De första har jag fortfarande den stora storleken på.. Har bara bytt gumminappen, annars är de superfräscha efter fyra år!
    Köpte dock en liten nu till min tremånaders..

• zbaby

Provade alla sorter innan jag hittade den här, min dotter vägrade ta alla andra flaskor... ð???

• Lisa77

Har inte dom nya Aventflaskorna en ring?
    Eller var det bara en adapter för att få de gamla napparna på nyare flaskor ?

• honeydew

Vi hade Tommee Tippee flaskor till vår dotter. Var jättenöjd med dessa, lätta att göra rent och breda så man lätt får i pulver. Märkte inte att de luktade, och jag kan vara rätt så känslig för sånt.. Inga smådelar.

Har ej testat Avent. Funderar på Dr Brown nu, bara för att de sägs vara bäst mot kolik och det fick vår dotter, vill undvika det till syskon. Men vet inte hur mycket en flaska kan påverka. T.T har också antikolikfunktion.

Svar på tråden Erfarenhet på Philips Aventflaskor eller andra flaskor?