• Jojjjoo

Hjälp! Bra barnvaktsförmedling (eller dålig)

Hej!

I sista stund har vår nya barnvakt ställt in sina provjobbningar inför sin första passning som sker nu på torsdag. Hon är en bekant till en bekant och verkade superbra och skulle sitta privat. Vi har INGEN som kan hjälpa oss och vi måste nu vända oss till någon förmedling. Eftersom det är lite brått behöver jag hjälp!!

Jag har själv jobbat för en förmedling som hette Nannypoolen, och den var verkligen inte bra, vi fick ingen utbildning, de gjorde inga brottsregisterutdrag och vi lärde oss inte HLR, dåliga löner etc. Nu har visserligen den konkat, men jag tror nog där finns fler oseriösa aktörer på marknaden.

Har du erfarenhet av någon förmedling, bra eller dålig??

Hjälp mej välja rätt i djungeln!

• Svar på tråden Hjälp! Bra barnvaktsförmedling (eller dålig)
  • fia1

Hej,
    jag har själv jobbat på 2 st barnvaktsförmedlingar och är anställd/med i ett par stycken så de hör av sig ibland när de har uppdrag som passat mig då jag passat väldigt små barn så är det ofta familjer som vill ha någon med mycket erfarenhet av så små barn. 
    Har jobbat på Barnflickan (barnflickan stockholm), SverigeKids. Alltså fått uppdrag via båda dessa. De är väldigt noga och duktiga på att se till att du hittar rätt barnflicka som passar din familjs behov. 
    Allting har funkat jättebra med båda dessa två.

Hoppas du hittar en bra barnflickaGlad

• Jojjjoo
    fia1 skrev 2013-05-25 09:34:21 följande:
    Hej,
    jag har själv jobbat på 2 st barnvaktsförmedlingar och är anställd/med i ett par stycken så de hör av sig ibland när de har uppdrag som passat mig då jag passat väldigt små barn så är det ofta familjer som vill ha någon med mycket erfarenhet av så små barn. 
    Har jobbat på Barnflickan (barnflickan stockholm), SverigeKids. Alltså fått uppdrag via båda dessa. De är väldigt noga och duktiga på att se till att du hittar rätt barnflicka som passar din familjs behov. 
    Allting har funkat jättebra med båda dessa två.

Hoppas du hittar en bra barnflickaGlad
    Hej och tusen tack för din hjälp!! Låter jättebra!

Har du fått utbildning i hjärtlungräddning hos dessa och fått lämna registerutdrag?
  • fia1
    miselimian skrev 2013-05-25 09:37:40 följande:
    Hej och tusen tack för din hjälp!! Låter jättebra!

Har du fått utbildning i hjärtlungräddning hos dessa och fått lämna registerutdrag?
    Ja de har sånna kurser och Barnflickan hade även en barnvakts certifieringskurs jag gick på. 
    Utdrag begär de alltid. Glad 

Sen får du ofta möjlighet att träffa ett par olika tjejer för möten och se om det klickar så det är ju inte så att de väljer bara en som du måste nöja dig med. Det ska ju kännas rätt och det är de måna om.

Viktigaste är ju att man känner sig trygg med sin barnflicka och de familjer jag vart hos har vi haft väldigt bra kontakt och det betyder ju allt. Föräldrarna ska ju inte behöva ringa och kolla läget hela tiden - utan lita på att man själv hör av sig om det uppstår problem eller frågor. 

Har du några andra frågor hur det fungerar kan du gärna fråga. Vart barnflicka i 3 års tid åt småttingar. 
  • Snultan

Jag arbetade där från 2008 till 2011. Dom begär utdrag, vi fick hlr och kontinuerliga personalmöten. Bra lön som ständigt ökade. Arbetade i samma familj under hela perioden och STORMTRIVDES! Detta var i 08-området. Trevlig och tillmötesgående personal.. De måste väl ändå va störst på marknaden? Har även städtjänster och seniorservice. Jag gjorde oxå en del engångsuppdrag och städuppdrag. När jag flyttade till gbg så kändes det VÄLDIGT tungt att behöva säga upp sig, ville fortsätta i gbg men tyvärr är de inte lika etablerade här.

Gravid i vecka 21! ****** BF 6 Oktober! Följ gärna min blogg: snultan.blogg.se
Svar på tråden Hjälp! Bra barnvaktsförmedling (eller dålig)