• Anonym (TS)

Vilken klänning till dopet? Bild

Okej, jag ska på dop imorgon och då jag är väldigt fattig så har jag fått leta i garderoben och nu hittat dessa två klänningar men behöver klädråd vilken av dem jag ska ha.

Gillar långklänningen men då jag har en väldigt stor byst så känns de som de blir väldigt urringat bland alla släktingar. Får ingen midja i den heller =/

Blåa klänningen känner jag mig bekväm i men de blir kanske för mörkt? Eller tror ni det blir bättre med hudfärgade strumpbyxor till? I den kan jag ha ett bälte i midjan som ni ser så jag iaf får en liten midja.....

Har komplex för kroppen så koftan vill jag iaf gärna ha för vill inte ha fokus på armarna =/

Hjälp tack :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-25 11:38
    Uppdaterat med nya bilder i inlägg 6 :)
  • Svar på tråden Vilken klänning till dopet? Bild
  • Lena

Den blå med ljusa strumpebyxor blir bra. Har du en ljusare kofta?

• caaroline

Oj vad svårt, båda var jättefina och de sitter bra men jag skulle nog ändå valt första bilden! Lite mer somrig :)

• A1987

Den blommiga med en bolero eller en ljusare kofta till, tycker jag :) framför allt om det är varmt och soligt, somrig som den ser ut att vara :)

• Petalouda
    A1987 skrev 2013-05-25 11:25:20 följande:
    Den blommiga med en bolero eller en ljusare kofta till, tycker jag :) framför allt om det är varmt och soligt, somrig som den ser ut att vara :)

Håller helt med! Jättefin klänning, passar perfekt för dop!
    ~ Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta ~
  • Anonym (TS)

Skulle långklänningen kunna funka med skärp trots allt? Skärningen på klänningen syns ju dock lite i värsta fall (inte om jag drar upp skärpet men glider ju ändå ner, mina bröst är på gränsen till för stora för klänningen.).
    Tyvärr har jag ingen ljusare kofta och inga pengar att köpa det för heller :(

Lägger upp bild även på den blåa klänningen med bara ben (orkade inte leta upp strumpbyxor just nu bara). Men tycker benen ser feta ut då :(

• Erfdgt

Den blåa, helt klart!

Du skriver själv att du känner dig bekväm i den och jag tycker det är oerhört viktigt. Annars kommer du gå och tänka "Oj, undrar om någon tänker på att den här klänningen är så urringad?" eller liknande. Det är alltid bättre att klä sig bekvämt, i något man trivs i och känner sig fin i. Då får man betydligt bättre utstrålning och det absolut vackraste på en person är ett genuint leende och det kommer oftare fram om man känner sig bekväm.

Jag tycker den blåa passade dig bättre och ger dig former. Du ser mycket smalare ut i den faktiskt, för i den ser man din kroppsform. Och visst, svart är kanske inte så somrigt, men det är absolut inget fel på det heller, så vill du ha svart kofta och svarta strumpbyxor, så ha det! Har du ljusare strumpbyxor och en ljusare kofta, så skulle väl det kanske kunna göra det hela aningen mer somrigt.

• Sööderbönan

Jag har den blommiga själv.Solig Vilken storlek har du om jag får fråga? Jag tycker det är riktigt trång över bysten.

• Erfdgt

Nej, bandet funkar inte till den ljusa långklänningen. Jag tycker inte alls att det ser bra ut och den klär dig ändå inte lika bra som den blåa.

Oavsett om du ska ha dom svarta strumpbyxorna (välj dom om du känner dig mest bekväm i det!) hudfärgade eller vara barbent, så tycker jag att du ska välja dom svarta pumpsen. Dina ben ser längre och smalare ut i dom.

Och den svarta koftan passar bra till, tänk inte på den. Den blir toppen! :)

• Anonym (TS)
    Sööderbönan skrev 2013-05-25 11:38:49 följande:
    Jag har den blommiga själv.Solig Vilken storlek har du om jag får fråga? Jag tycker det är riktigt trång över bysten.
    Har storlek 42, men har 85F i bröststorlek =/ Så jo de är ju de jag känner med just den klänningen att den är trång över brösten.
    Dock haft den enbart en gång i livet på ett bröllop så vore kul att få använda den igen...
Svar på tråden Vilken klänning till dopet? Bild