• Elin 885

Göra Gel-naglar hemma

Hejsan!
    jag vill börja göra egna gelnaglar hemma, alltså med gelnagelack, inte tippar och så. funderar på depends startkit.
    är det någon som har testat det?, testat något annat startkit?
    Jag är student och är således inte gjord av pengar så något som är prisvärd och helst inte jättedyrt =):

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Svar på tråden Göra Gel-naglar hemma
  • NLAL

Något att tänka på är ju vad för sjukdomar du kan fixa till dig själv.. Tex om du får in lite luft mellan nagel och matrial så kommer det nog börja mögla.

• MammaKajsa

Hej!  Jag gör egna gelenaglar hemma med Depends startkit.  Det sitter jättebra och ser jättesnyggt ut, MEN det är så himla jobbigt att få loss. Man får sitta med aceton på naglarna i 10-15 minuter och sen får man skrapa och putsa med fil.   Så det gör att naglarna faktiskt blir rätt slitna efter ett tag, dom blir tunnare.
    Men det är himla snyggt, speciellt när man gör franskt som jag brukar göra. 

Om jag inte kommer ihåg fel så är startkittet från Depend inte vidare dyrt heller, så testa och prova vettja!  

Lycka till!

P.s  Och något mögel har jag aldrig sett …   

• NLAL

MammaKajsa: Sa inte att det alltid blir så. Men det är väldigt lätt att lyckas med sånt när man ej utbildat sig och där igenom fått vetskap om vad det finns för sjuksomar och liknande man kan få. Alla kan heller inte ha något matrial på naglarna pga sjukdomar som redan finns. Och då gör matrialet det bara värre.

• Elin 885

ajdå jag får fortsätta så som jag gör då =). jag använder long lasting quick dry från isadora och så har jag nytt överlack varje dag och smörjer med nagelolja minst en gång om dagen =).
    när jag ska byta lack så tar jag bort lacket har på ett nagelserum, sedan nagelolja, sedan två lack av nagelstärkare, två lack av färgat lack och ett lager av överlack. det brukar hålla i 5 dagar ungefär.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Duckan

Jag har inte gjort gellack själv hemma, men väl haft lösnaglar hemmagjorda i omgångar i flera år. Aldrig fått mögel under nageln så den biten skulle oroa mig föga faktist.

• kramdjur

Nu är den här tråden ganska gammal, men jag använder depend gellack och är väldigt nöjd med resultatet. Jag gillar också att det sitter som berget, men det är lite bökigt att ta bort. Jag filar lite på nagellacksytan när jag ska ta bort det, och jag använder shellacs removerwraps som jag köper på ebay. Jag tycker definitivt att du ska prova det iallafall!

Svar på tråden Göra Gel-naglar hemma