• Gudinnan

När tappade dom mjölk tänderna ?

Hej!
    Igår var vi hos tandläkaren och sonen är 4 år gammal blir 5 år 14 aug och allt så bra ut.
    Han har 6 st mjölk tänder som är lösa av sig men 2 st som är extrem lös av sig som kommer att trilla bort vilken dag som hälst nu.
    Han har OXÅ fått en 6 års tand redan som är ovanligt för en 4 åring.
    Men han är ju j*vligt snabb av sig.
    Då han fick 2 tänder redan han var 2 månader gammal.

Hur många tänder har din 4 åringa snart 5 åriga tappat ?        

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Svar på tråden När tappade dom mjölk tänderna ?
  • Emeraldy

Det är ganska tidigt, men som du säger så tappar man tänderna tidigare om man fick dem tidigt. Min dotter tappade sin första tand när hon var precis 5. Nu är hon 7 och har tappat 8 mjölktänder. I hennes förskoleklass finns det barn som inte tappat en enda tand.

• A82

Mina var närmare 6 år.
    Då tappade mellan tjejer alla tänder på en gång. Så hade en glugg på totalt 8 tänder :)

• Gudinnan

Det e olika alltså .
    Min 7 åriga eller ja hon blir 8 år i juni den 7:e och hon har tappat 9 st mjölktänder redan
    Men hon var okej (normal) när hon började få och tappa medans sonen som blir 5 år han redan 6 års tanden och 6 mjölktänder som håller på att lossna.

Så man fick ett chock igår att det var verkligen så mkt och jag som har förlorat men ''bebis'' han blir en stor kille nu      

• Gudinnan
    A82 skrev 2013-05-25 15:15:21 följande:
    Mina var närmare 6 år.
    Då tappade mellan tjejer alla tänder på en gång. Så hade en glugg på totalt 8 tänder :)

Hahaha det så nog coolt ut hehehe
  • A82

Ja, det var svårt att hålla sej för skratt när hon log. Haha

• Erfdgt

Vår dotter är 6år, fyller 7år i år, och hon har inte tappat någon tand. Inte ens någon lös tand ännu. Hon har dock fått sina 6-års tänder :)

• chrissepisse

Inga alls. Min äldste son tappade första tanden när han var sju. Han fyller tolv i augusti och har fortfarande mjölktänder kvar. Mellanbarnet fyller sex i november och har inte tappat några mjölktänder. Båda fick tänder ganska sent.

• Flickan och kråkan

Jag tappade mina första tänder strax före jag fyllde 5 år. Min äldsta har fått och tappat relativt tidigt. Han tappade sina första nu strax efter 5 år. Jag tycker egentligen inte att det är riktigt bra. Jag fick ha tandställning och även dra ut en riktig tand för att det helt enkelt inte fick plats när de kom så tidigt.

• Lucky

Dottern tappade första tanden en vecka innan hon fyllde 5, nu är hon 8,5 och tappade den 18e!!! ð??±ð??± igår!

• Anne69

Ingen! Och min 6½-åring har precis tappat sina 4 första. Detta är ärftligt och oftast är det så att barn som fick tänder tidigt också tappar dem tidigt. Egentligen är det ju bäst att slita på mjölktänderna så länge som möjligt......

Svar på tråden När tappade dom mjölk tänderna ?