• kossan

Vad är det? Illamående, huvudvärk i flera dagar!

Kan någon hjälpa mig? Vad är detta? *Har sedan en vecka tillbaka haft huvudvärk, kraftig så jag har tagit tabletter, vilket jag inte brukar göra. *Nu sedan några dagar tillbaka har jag varit småillamående till och från under hela dagarna. Kanske i samband med att jag ätit, men det kommer efter ett tag! Min tanke var att jag kanske är nervös, för jag har nyss bytt jobb! * inatt vaknade jag och mådde superilla, så som jag bara har mått om det typ är magsjuka eller så, men jag lider sv fobi för detta så jag har inte kräkts på flera år! Har ingen diarré! * har under alla dessa dagar känner mig seg och är onormalt trött, helt utmattad. * just nu på morgonen mår jag bra! * just det, min andra tanke var att illamåendet kan bero på att jag har haft lite förstoppning, och att superillamåendet i natt beror på att jag tog lactulos och att magen hamnade i uppror? :( Vad tror ni? Magsjuka? Förstoppningen? Graviditet? (Galen tanke då jag äter p-piller) Annat? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-26 10:28
    Förlåt för att texten blev ihoptryckt, skriver från mobilen..... :(

• Svar på tråden Vad är det? Illamående, huvudvärk i flera dagar!
  • kossan

Men ska jag ringa och säga "men nu mår jag bra"!? Därför frågade jag här om någon kände igen detta.....

• Purpurbräcka

Migrän ger kraftig huvudvärk, illamående och gör att man känner sig urlakad. Men det är nog inte särskilt vanligt att det håller på i en hel vecka.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • kossan

Jag har migrän, har haft "riktigt anfall" kanske 2 ggr. Men för några år sedan så åkte vi till sjukhuset för jag hade haft huvudvärk i en vecka och då sa dom att det va migrän, det va första gången jag fick det konstaterat, efter det har jag haft mer klassiska anfall!
    Jag misstänker dock inte migrän nu längre då huvudvärken har avtagit men illamåendet finns kvar! I början trodde jag det var migrän....

• Mercedez
    kossan skrev 2013-05-26 10:50:01 följande:
    Men ska jag ringa och säga "men nu mår jag bra"!? Därför frågade jag här om någon kände igen detta.....

Trodde du fattade att du skulle berätta om besvären du har haft.
  • kossan

Jo men jag förstår inte riktigt varför? Det är väl inget så allvarligt så man behöver uppsöka doktor? Jag har ju varit å jobbat tom...? Därför förstod jag inte riktigt! :p

• Mercedez
    kossan skrev 2013-05-26 12:40:19 följande:
    Jo men jag förstår inte riktigt varför? Det är väl inget så allvarligt så man behöver uppsöka doktor? Jag har ju varit å jobbat tom...? Därför förstod jag inte riktigt! :p

Ja men då behöver du inte oroa dig.Glöm det onda du haft fortsätt jobba
  • kossan

Men problemet är att det inte har gått över, det kommer och går, vissa stunder mår jag bra, andra känns det sådär igen! Därför undrade jag, om ni förstår! ;) men det är ju inte så allvarligt så man uppsöker läkare, men jag undrar ju såklart vad det kan bero på.... :)

• MajaVira

Vilka värktabletter har du tagit? Vissa kan irritera magen, vilket skulle kunna förklara att du känt dig illamående.

• kossan

De jag tar heter burana och är väl liknande Ipren tror jag! Men jag har nog aldrig mått illa av dem tidigare... :/

• Lijkan

Ta ett graviditetstest! Du kan bli gravid fastän du äter piller. Eller har du nyss börjat med dom? För då kan man må som du gör.

• morx2

Är du stressad? Har samma symptom som du och har haft i 3 månader.

• Scrubs81

Spänningshuvudvärk och stressmage relaterat till stressen på nya jobbet?

Svar på tråden Vad är det? Illamående, huvudvärk i flera dagar!