Säng till 8 åring
Skall köpa ny säng till vår 8 åring, men är lite i valet och kvalet vad vi skall ha för något. vad sover era barn i (7 år och uppåt?)
Skall köpa ny säng till vår 8 åring, men är lite i valet och kvalet vad vi skall ha för något. vad sover era barn i (7 år och uppåt?)
Pojkarna som är 7 och 8.5år sover på 90*200 sängar. Har nog gjort det i ca 2 år.
De har malm från Ikea. Först hade vi bara ben på sängarna.
Mina barn har Hemnes dagbädd från Ikea. Jättebra lådor under som vi använder till leksaker då vi bor trångt
En sådan här köpte vi till grabben när han var 1 år, när han var mindre vände vi sängen så att han inte kunde rulla ur den
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00161823/
Båda våra barn har sängar med förvaring under. Superbra till mjukisdjur och bilar.
Min ena dotter har en resårmadrass med bäddmadrassfrån Ikea 90x200, den andra dottern har två resårmadrasser 80x200x2 med en 160 bred bäddmadrass. Sonen har en hemnes svart dagbädd 80x200 som kan bli 160x200 om man drar ut den och han tycker den är alldeles för hård eftersom det är skumgummimadrass på ribbotten
Ta så stor säng som får plats. 120 bredd är ju optimalt! Annars är 90 cm minimum.
90*200 cm, sultanresårbotten med mjuk resår från IKEA. Istället för vanliga ben står sängen på underskåp från Pax (IKEA) och dessa rymmer alla dotterns kläder. 2 skåp på vardera 100 cm så de täcker hela sängens långsida.
strojes
Så har vi tänkt göra med dotterns säng fast använda köksstommarna istället
Hemnes från Ikea. Man får in mängder i lådorna. Och sovaöverkompisen får enkelt plats.
Sedan de var 3 år. Malm från Ikea 90x200
Min dotter som fyllt 9 har fått en 105 x 200...... ville ge henne en större som hon kan ha nu tills hon blir stor
Dottern är visserligen inte "7 år och uppåt", men däremot 6 år och har en 120-säng. Någon tidigare modell som har utgått ut IKEAS sortiment, men den är perfekt! Stor och rymlig! Lillebror har en 90-säng från IKEA, samma som var länkad här ovan, och den är jättebra den med, även om jag föredrar 120-sängen (pga mer plats).