Billigt flyg/resa i juli, nån med koll?
Vi är 2 vuxna och 2 barn 2 och 4 år gamla som vill resa 1v på semestern. Tidigast avresa 7 juli, senast avresa 20 juli. Sol, strand, hyfsat barnvänligt och direktflyg vill vi ha.
Tips?
Vi är 2 vuxna och 2 barn 2 och 4 år gamla som vill resa 1v på semestern. Tidigast avresa 7 juli, senast avresa 20 juli. Sol, strand, hyfsat barnvänligt och direktflyg vill vi ha.
Tips?
Turkiet, Bulgarien och Tunisien är något lägre i pris än andra resmål i Medelhavet. Även Kanarieöarna då de har högsäsong under vintern.
Planerar ni att boka charter så är det nog bäst att ni snabbar på, för oftast så är resorna näst intill slut längre fram under sommarlovet/semestrarna, o de få resor som finns kvar (s.k sista-minuten) är svindyra!
Överlag tror jag att det är svårt att få tag på någon billig charterresa i juli om ni är så här pass sent ute, men mitt tips är att jämföra priserna på de olika resebolagen, o använd er av eventuella rabatter o erbjudanden. Ibland har de ju en 1000-lapp rabatt här o var, på olika resmål.
Har ni ICA-kort eller MedMera-kort så har ni ju rabatt hos Ving resp. Fritidsresor tex.
Om ni planerar att boka enbart flygstol så skulle jag tippa på att det också blir dyrare o dyrare ju närmare avresedatum ni kommer, speciellt under juli månad o sommarlovet! Likaså blir utbudet mindre även på boendefronten, men mitt tips är även där att kolla runt på olika söksidor o jämför olika resmål o avresedatum.