• sny1

Billigt flyg/resa i juli, nån med koll?

Vi är 2 vuxna och 2 barn 2 och 4 år gamla som vill resa 1v på semestern. Tidigast avresa 7 juli, senast avresa 20 juli. Sol, strand, hyfsat barnvänligt och direktflyg vill vi ha.
    Tips?

• Svar på tråden Billigt flyg/resa i juli, nån med koll?
  • Syltan

Turkiet, Bulgarien och Tunisien är något lägre i pris än andra resmål i Medelhavet. Även Kanarieöarna då de har högsäsong under vintern.

• mia maria

Planerar ni att boka charter så är det nog bäst att ni snabbar på, för oftast så är resorna näst intill slut längre fram under sommarlovet/semestrarna, o de få resor som finns kvar (s.k sista-minuten) är svindyra! 
    Överlag tror jag att det är svårt att få tag på någon billig charterresa  i juli om ni är så här pass sent ute, men mitt tips är att jämföra priserna på de olika resebolagen, o använd er av eventuella rabatter o erbjudanden. Ibland har de ju en 1000-lapp rabatt här o var, på olika resmål.
    Har ni ICA-kort eller MedMera-kort så har ni ju rabatt hos Ving resp. Fritidsresor tex.

Om ni planerar att boka enbart flygstol så skulle jag tippa på att det också blir dyrare o dyrare ju närmare avresedatum ni kommer, speciellt under juli månad o sommarlovet! Likaså blir utbudet mindre även på boendefronten, men mitt tips är även där att kolla runt på olika söksidor o jämför olika resmål o avresedatum.  

Svar på tråden Billigt flyg/resa i juli, nån med koll?