• Anonym (Orolig)

Snälla behöver perspektiv!!

Mina barn 4 &6 år bor vv hos sin pappa och hans sambo sen tre år tillbaka Min son har varit arg och haft utbrott när han är hemma hos mig och berättat att pappans sambo är elak mot honom Hans pappa förnekar allt och säger att det beror på mig eftersom jag har vuxit upp i en dysfunktionell familj så känner jag oro snabbt och smittar av min oro på pojken Min son har varit mkt destruktiv och haft självmordstankar, han har berättat hur hon har dragit i hans öron,hår knuffat honom och nypt honom på bröstet så han fick tre blåmärken som jag själv såg Både i skolan och på förskolan har han sagt att han är rädd för pappans sambo och att hon gör illa honom Vad ska jag göra??? Händelsen är anmäld hos soc och även polisanmält men sambon nekar till allt och pappan säger att allt är överdrivet Det här är en levande mardröm

• Svar på tråden Snälla behöver perspektiv!!
  • Uniqie

Nä vad synd jag tycker om er! :(

Du skriver inget om vad du tror? Talar din son sanning så måste ju soc ingripa omedelbart!!!!! Oavsett så mår inte din son bra så åtgärder måste ju givetvis vidtas. Vad säger ditt andra barn?

• Loi

Vad gör man nu då i väntan på soc och polis ska bli färdiga? Har ditt barn berätta för andra eller bara dig?

• Anonym (Orolig)

Soc har rekommenderat att barnen bor hos mig under utredningen. Mitt andra barn har berättat att hon har sett när han fick blåmärkena

• Anonym (Orolig)

Min son har berättat både på förskolan och skolan att pappans sambo är elak mot honom

• Anonym (Orolig)

Nån mer med erfarenhet eller åsikter?

• M166

Håll barnen hemma under utredningen som de rekommenderar och låt dem utreda. Visst är systemet inte perfekt, men dåligt är det inte.

Svar på tråden Snälla behöver perspektiv!!