• BluppBlupp

Tips när man flyger med småbarn!

Hej, Tänkte kolla om någon har bra tips på vad man ska tänka på när man flyger med 10-månaders bebis. Vi ska åka på en solsemester o behöver alla tips jag kan få. :)

• Svar på tråden Tips när man flyger med småbarn!
  • gbgumman

Beror på barnet. Nr 1 gick bra. Nr 2 åt skogen. Inga tips.

• Trolle40

Håll vaken innan så sover barnet under flygresan

• Frontline

Ge nässpray 1 timma före start för att motverka tryck i öronen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • BluppBlupp

Det e typ bara 200ml som man kan ha med i vätska va? Det får bli ersättning för oss eftersom jag inte ammar. Sen vet jag inte om vi ska ha med sån pulver ersättning lr färdigblandad. Tänker mest på vattnet o sånt på hotellet.

• älskarlivet81

När det gäller barnmat får du ha med så mycket som krävs, finns ingen gräns!

Köp flaskvatten och blanda ersättningen med!

Dinafisi skrev 2013-05-26 15:21:23 följande:
    Det e typ bara 200ml som man kan ha med i vätska va? Det får bli ersättning för oss eftersom jag inte ammar. Sen vet jag inte om vi ska ha med sån pulver ersättning lr färdigblandad. Tänker mest på vattnet o sånt på hotellet.

• Trolle40

Vatten fick vi på planet o pulver hade vi med

• Midnight
    Dinafisi skrev 2013-05-26 15:21:23 följande:

För annat än barnmat är det 100ml per behållare.
    Mamma till en ängel
  • BluppBlupp

Menar ni att man får ha hur mkt färdigblandad ersättning i nappflaskan man vill med sig på planet? Låter lite konstigt eftersom vem som helst kan ta med "ersättning" i nappflaskan

• Trolle40

Färdigblandad ersättning är Max 200 ml det ringde vi o kollade när vi skulle åka

Svar på tråden Tips när man flyger med småbarn!