• Blixa

Hyra pirra?

Vi ska flytta och jag håller som bäst på att planera en flyttdag med barn. Insåg snabbt att det kommer att vara nödvändigt med pirra vid flytten och undrar om någon vet om det går att hyra.

• Svar på tråden Hyra pirra?
  • Fru Indosaurie

hm jaa det borde ju gå.. kanske hos någon flyttfirma eller byggvaruhus?
    Nja, har nog inga bra idéer att komma med.. =)

• axelsmamma

Det är billigare att köpa en kan jag tala om!

• Fru Indosaurie

jaa men dom är ju inte så förskräckligt dyra, det finns på claes ohlson och bauhaus bland annat.

• littletiger

kan nån tala om vad "pirra" är???

• Blixa

En transportkärra som används vid flytt av tunga saker. Jag har lagt en bild i mitt galleri om det är någon som är extra nyfiken

• Zenobia

Vi ska flytta och hittade en på biltema som var bra pris på och det.

www.biltema.se/products/productimage.asp

Magasinkärra
    Kraftig och rejäl med luftgummihjul. Dels finns en fast lasttå (stålplåtsplatta) som är 41 x 30 cm. Dessutom en nedfällbar större lasttå av stålrör vilken är 34 x 63 cm. Max. last 200 kg, höjd 115 cm, däck: 10" x 3,5". Lackerad.

Pris 299kr

• Blixa

Det lät jättebra! Tack för tipset

• Zenobia

Vi funderade först på en på clase ohlsson som man kunde köra ved i för 400 kr, men det var rea pris och såklart slutsåld

• Blixa

Annars verkar den som man kan ha både som pirra och vagn som finns på Clas Olsson bra, lite dyrare (369 kr) men tar lite större saker. Ska se om svärfar kommer förbi en biltema så kanske vi kan unna oss två pirror. Det blir mycket enklare att flytta så. Känns viktigare än någonsin att det blir en så enkel flytt som möjligt nu när vi har barn. Och en pirra är alltid bra att ha.

• littletiger

Blixa:

tack för det! har aldrig hört ordet "pirra" innan! Jag vet inte riktigt vad jag kallar det , typ lastvagn kanske?

• Åsa Lund

Är det samma sak som "säckakärra"?

• Skogsduvan

Jag kikade in i ditt galleri Blixa och fick mig ett gott skratt! En sån kärra använder min man varje dag på jobbet, men inte ens han visste vad en pirra är för något! Tror att vi bara kallar den för just kärra...
    Hoppas ni får tag på en förresten!

Svar på tråden Hyra pirra?