• Anonym (Undrar)

Trött på vara den som driver

Enkelt fattat, min fru har gått ner i sexlust till knappt två gånger i veckan, inga barn finns i bilden.
    Jag har gått upp i vikt men nu gått ner i försök att vara sexig för henne. Cool

Hon har börjat med praktik som tar på henne, jag däremot jobbar nästan varje dag samt nätter på helger så vi får aldrig till riktigt helgen. Vi syns knappt på söndagar (är hemma sent). 7 arbetspass under 6 dagar. Skall klara av ekonomin.

Hon är trött hela tiden, hon vill att jag skall hjälpa till hemma men jag har ingen ork, jag försöker dem dagar jag har lite ork med träna lite hemma men då har tydligen ork till annat som städa. Jag försöker laga mat men har ni den känslan att man känner sig som bakfull fast inte druckit något natten innan? Så känner jag mig ofta.

Jag försöker driva på mycket med sexet för att det anser jag är viktigt i ett förhållande. Det blir inte mycket tid för varandra heller, men vi försöker. Jag förstår hon är trött men fan jag är riktigt trött. Min synpunkt är att man skall hitta tid för sex, kan vara spontant (älskar det) men inte hon!!

Jag vill inte att det skall resultera i att det blir 1, 2 gånger i veckan nu sen hur fan blir det när vi har barn???   Det har varit lite så innan och vi kom överens att ja vi skulle göra det typ antal gånger per vecka med dem dagar hon inte ville mm. Men nu återigen samma visa... Fan skall jag verkligen orka med detta mer! 

Snälla tips, för en trött kille. Har ingen ork eller kraft till göra romantiska kvällar, ps. jag gör grymma massage, borde öppna upp en salong skämtar vi ofta om men vafan!!! Skärpning. Är inte det lite att man skall sluta skylla på trötthet? Vi är alla trötta det är den mänskliga faktorn. SUR på att jag skall fråga så mycket och få nej, sen säger hon sluta med fråga och hon kommer, gör aldrig det! Känner mig inte behövd sexuellt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-28 00:25
    Slutat tänka på sexet, tar det som kommer. Är faktiskt stolt att jag slutat fråga, hon har tom kommenterat att det är omvänd psykologi och hon frågar nuförtiden.

• Svar på tråden Trött på vara den som driver
  • jinja

Det är trist när sex blir en grej, när det inte längre flyter på naturligt. Tror att ni behöver mer glädje och spontanitet i livet, då börjar sexet fungera av sig själv! Bjud ut henne på picknick, börja kramas och smekas spontant, utan tanke på sex. Flirta, uppvakta henne. Klappa henne i rumpan, busa, visa att hon är sexig. Och framförallt: gnäll inte. Gnälliga karlar är det osexigaste som finns.

Hoppas ni hittar lusten igen!!

• Anonym (Undrar)

Tack för tipset, jag antar att det är bara att hålla käften. 

Coffeebreak skrev 2013-05-26 19:30:52 följande:
    Jag hade nog inte heller velat ha sex med dig...
    jag kan förstå att någon inte vill, men jag är rädd att detta fortsätter. Men som coffeebreak säger... 
    jinja skrev 2013-05-26 19:34:32 följande:
    Det är trist när sex blir en grej, när det inte längre flyter på naturligt. Tror att ni behöver mer glädje och spontanitet i livet, då börjar sexet fungera av sig själv! Bjud ut henne på picknick, börja kramas och smekas spontant, utan tanke på sex. Flirta, uppvakta henne. Klappa henne i rumpan, busa, visa att hon är sexig. Och framförallt: gnäll inte. Gnälliga karlar är det osexigaste som finns.

Hoppas ni hittar lusten igen!!
    I slutändan så pallar jag inte mer... Slutar det med att vi gör det någon gång i månaden så skilsmässa. Sorry jag vill inte leva så. 
  • jinja

Du låter inte som nån som det är särskilt lätt att tända på, för att vara ärlig. Om du vill få igång ert sexliv, så måste du nog satsa lite också. Inte bara vänta och gnälla att du är trött...

• Anonym (Undrar)
    jinja skrev 2013-05-26 19:45:02 följande:
    Du låter inte som nån som det är särskilt lätt att tända på, för att vara ärlig. Om du vill få igång ert sexliv, så måste du nog satsa lite också. Inte bara vänta och gnälla att du är trött...
    Jag är inte trött för detta, men jag jobbar runt 70 timmar i veckan. Hon ca 40. Skall jag verkligen gör hushåll med? Sedan är det jag som betalar för allt i hemmet. Hade jag jobbat i 40 timmar så gärna jag kan städa för 30 timmar i veckan, laga mat mm. Få henne att må som en prinsessa. Men nu är fallet som det är.  
  • Anonym (Undrar)

Jag kan lägga till att jag har jobbat så i 3 år. Hon däremot i 6 månader. Jag vill inte jobba 70 timmar i veckan men jag gör detta för att hon skall få det jobb hon vill/förtjänar. Jag älskar henne. Jag är sur idag. Men men. 

• jinja

Varför måste du jobba för att hon ska jobba..? Ni betalar det kanske med ert sexliv. Finns inte nån ork hos någon lär det inte hända så mycket...

• Anonym (Undrar)
    jinja skrev 2013-05-26 20:07:33 följande:
    Varför måste du jobba för att hon ska jobba..? Ni betalar det kanske med ert sexliv. Finns inte nån ork hos någon lär det inte hända så mycket...
    Räkningar... Därefter, idag är det inte lätt att hitta ett jobb. Jag vill inte hon skall jobba som städare. Men ja, det jag försöker säga är att om det skall vara fair, hurfan skall det gå om hon jobbar å har ingen ork. Vist jag kan göra allt hemma om jag jobbar bara 40 timmar. Men är detta rättvist? Förstår ni synpunkten? Delar vi sysslor då hypotetiskt blir hon säkert trött igen... Detta är jag sur på.. För att den dagen barn kommer in, skall jag då jobba, göra allt i hemmet, ta hand om barnet för att get lucky? Är detta verkligen det samhälle vi bor i? 
  • jinja

Jag tror inte hennes trötthet beror på jobbet, alls - jag tror ni behöver hitta tillbaka till energin, livsglädjen, nyfikenheten.

• Anonym (Undrar)
    jinja skrev 2013-05-26 20:21:27 följande:
    Jag tror inte hennes trötthet beror på jobbet, alls - jag tror ni behöver hitta tillbaka till energin, livsglädjen, nyfikenheten.
    Jag antar du är en kvinna? Glad Har du någon tips? 
Svar på tråden Trött på vara den som driver