Hur känns det när ägget fäster?
Det sägs ju att man kan känna när ägget fäster. Tror du dog ha känt det, och isåfall: hur kändes det för dig?
Det sägs ju att man kan känna när ägget fäster. Tror du dog ha känt det, och isåfall: hur kändes det för dig?
Det känns som ett litet stick och en liten ilning i mitten av livmodern. Jag är helt säker på att jag kände det när min 3a fäste. Efter det var jag iaf övertygad om att jag var gravid och någon vecka senare testade jag positivt.
vaknade en natt av en enorm krampaktig smärta i livmodern. som varade ca 30 min. två dagar senare testade ja positivt så borde ha vart det ja kände då.
Kan inte påstå att jag kände ett endaste dugg.
Man kan inte känna när ägget fäster. Tror man att man har känt det inbillar man sig.
(inbillning), jag tycker också att det låter högst otroligt att man skulle kunna känna det.
För att uppleva en fysisk förnimmelse av att ägget implanterar sig i endometriet så krävs det att det finns nervreceptorer där och det gör det inte.
Alla upplevelser av att ha känt ägget fästa är således något annat som tolkats fel.
Hittade detta på förlossningskalendern:
Kroppen: När ägget har blivit befruktat börjar det förflytta sig via äggledaren ner in i livmodern och efter tre till fem dagar är det framme. Ägget innehåller all näring det behöver eftersom det ännu inte har någon koppling till mammans kropp. Celldelningen har redan börjat.
En del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna. Ibland kan man få en liten blödning, en så kallad "nidationsblödning" i samband med att ägget fastnar. Om man får en sådan blödning så kommer den cirka sju dygn efter ägglossningen.
Vissa kvinnor kan känna av att ”nu tog det”. Andra kommer inte på tanken förrän menstruation har uteblivit flera gånger.
Det kanske kan hjälpa...?
Hur sjutton kan nåt så litet kännas? Du kan bli stucken av en mygga och det känns inte. Jaja, jag ska inte säga emot forskningen, men det låter verkligen högst otroligt.
Ingenting!Kan inte kännas någonting eftersom ägget är sååå oerhört litet att du inte ens kan se det med blotta ögat, så jag tvivlar på getingstick och annan BS!
Tror faktiskt inte heller man känner när ägget fäster. Omöjligt. Sedan att det kan hugga, sticka och gud vet vad i livmodern innan mens är normalt! Det har det gjort flertalet ggr vissa månder för mig utan att jag för den saken varit gravid.
Jag har fyra barn, och har även haft två sena missfall. Aldrig har jag känt något av det som beskrivs här. Nån skriver om getingstick och en annan om en enorm krampaktig smärta i livmodern. Detta har helt gått min näsa förbi.
Iså fall borde ni som känner även känna alla de miljontals spermierna som simmar uppåt i er! De ser man heller inte med blotta ögat! För så mikroskopiskt pytte är allt!
Oj vad aggressivt det blev. Jag kan inte uttala mig om det känns eller inte eftersom jag aldrig har vart gravid. Men jag gick in på familjelivs egna graviditetskalender där man kan läsa och följa sin graviditet och fostrets utveckling vecka för vecka (från mensens första dag och fram till bebisen kommer). Därifrån kopierade jag det som jag skrev innan.