• ClaraV

Pojknamn som betyder sol?

Jag undrar vad det finns för pojknamn förknippat med solen. Vill ha små himlabarn. Och har min lilla Nova, och får jag en till flicka så ska hon heta Luna. Men pojken då? :)

• Svar på tråden Pojknamn som betyder sol?
  • Boosse

Soleil (uttalas solei) på franska betyder sol, tycker det passar både till pojk och flicka.

• ClaraV

Åh. Tack för dom fina förslagen! Trodde inte att jag skulle få svar så snabbt. Och Elio passar utmärkt ihop med Nova.

• 2013
    ClaraV skrev 2013-05-26 22:27:56 följande:
    Åh. Tack för dom fina förslagen! Trodde inte att jag skulle få svar så snabbt. Och Elio passar utmärkt ihop med Nova.
    Visst var det fint? Jag fastnade direkt för det, men det passar inte alls med våra barns namn.
  • ClaraV
    2013 skrev 2013-05-26 22:40:47 följande:
    Visst var det fint? Jag fastnade direkt för det, men det passar inte alls med våra barns namn.
    Ja det var väldigt fint. :) Det passar ihop med min dotters namn. :) Men får väl se om det ens blir en son. Jag hoppas på det i alla fall. Vore mysigt med en av varje till att börja med.
  • ClaraV
    MaaxMaax skrev 2013-05-28 10:00:29 följande:
    Varför inte bara Sol? Vet en liten kille som heter det.
    Vill helst ha med fyra bokstäver så det passar med dom andra namnen. :) Men fick ju som sagt mitt svar. Elio
Svar på tråden Pojknamn som betyder sol?