Turkfästmön skrev 2013-05-29 20:32:21 följande:
Varför ska folk på detta forum alltid ifrågasätta andras val? Skit i varför nån vill ha en viss hund, det angör väl inte er?! Man får väl ändå hoppas att vuxna människor vet vad dom gör!
Men hallå eller, vet du hur många där finns som köper fel ras? Där hunden hamnar tokigt och asas runt som en vandringspokal hem efter hem efter hem. Eller dom som sliter livet ur sig i försök att få ordning på hunden dom skaffat men aldrig kommer någon vart, eftersom att det just är fel ras till den människan. Sjukt många vuxna människor vet INTE vad dom gör i valet av hund.
Seriösa människor tar aldrig illa vid sig när dessa blir frågade "varför" dom just vill ha en specifik ras. En person som tänkt längre än vad näsan räcker svarar mer än gärna på sådant, dom är ju entusiastiska över rasen och det framtida ägarskapet i så fall.
Jag som Siberian Husky ägare sedan 6 år tillbaka med 3 stycken tar inte illa upp när någon frågar varför jag valde rasen, varför jag har 3 st, hur klarar jag av dom!? Osv osv.
Fan vad drygt av mig att be folk dra åt helvete i princip. Bättre att vara ambassadör i folks ögon, ett föredöme och inte hymla med för och nackdelarna som kommer med en del specifika raser.