• Salla10

    Mitt ex tog min dotter på falska grunder

    Jag behöver hjälp då ingen verkar kunna hjälpa mig. Mitt ex tog i helgen min dotter pga av min nuvarande sambo. Mitt ex tycker inte om han alls och har ej gett denna underbara person en chans. Tyvärr bråkade jag och min sambo i helgen och det slutade med att mitt ex anmälde till soc jag var misshandlad .. Enda problemet är att jag blir inte misshandlad!! Vi hade ett vanligt bråk tyvärr. Så exet anmälde till soc och dem ansåg min dotter skulle va hos han och dem skulle starta utredning för se om våld förekommer. Jag saknar min dotter så jg kan dö. Hon är mitt allt. Min sambo låg i går och grät och saknade henne med. Mitt problem är jag ej får tag i soc och ingen verkar kunna hjälpa mig. Ingen bryr sig om lyssna på mig. Hur gör jag för få tillbaka min dotter. Hon vill bo hos mig då pappan inte direkt brytt sig innan. Nu anser han att min dotter ej får träffa min sambo .. Så jag får ej ha el prata med henne. Detta är frustrerande att man kan göra såhär när fallet ej är så i detta fall och jag känner mig helt hjälplös och gör inget annat än tänker på henne. Tårarna är aldrig långt borta!! Hur går jag bäst tillväga för visa att vi är en bra normal familj utan misshandel inblandad? Så jag kan få tillbaka henne snart för igår fick jag höra jag inte skulle få träffa henne på länge . Denna lilla tös har jag haft 8 år och gjort allt för jämfört med fadern..

  • Svar på tråden Mitt ex tog min dotter på falska grunder
  • Anonym (Melina)

    Hur visste ditt ex att du och sambon bråkade? 

  • Salla10

    Pga av en anhörig till han .. Han försöker hitta en anledning ta henne .. Men hur gör man för visa han ljuger ??

  • Anonym (Hmm)

    Ett vanligt bråk och soc kommer och hämtar barnet? Hur visste den anhörige att ni bråkade?

  • Anonym (Melina)
    Salla10 skrev 2013-05-27 14:21:08 följande:
    Pga av en anhörig till han .. Han försöker hitta en anledning ta henne .. Men hur gör man för visa han ljuger ??
    Men hur visste den anhörige att ni bråkat då? Någon måste ha hört er eller eller har ni sagt det till någon? 
  • NadiaMi

    Om inget våld förekommer så borde det vara relativt enkelt att bevisa.
    Avsaknad av blåmärken och ett par korta samtal med eventuella grannar som borde ha hört om det skett upprepande skrik, slag mm från ert hem.
    Och att din sambo inte får träffa din dotter borde inte vara något hinder för att DU ska få träffa henne. Visserligen inte i ditt hem om han är där, men t.ex. hemma hos exet eller på någon annan neutral plats.

    Prata med Soc, var öppen och visa vilja att samarbeta.
    Ju mer du kan visa att du och din sambo inte har något att dölja, desto bättre.

    Det kan iofs kännas som att ni på det sättet spelar exet i händerna och gör som han vill, men om hans anmälan visar sig vara ogrundad och falsk är det ju i slutändan han som riskerar att förlora på det.

    En annan sak ni skulle kunna göra är att villigt gå med på samtal.
    Om 'vanliga bråk' är något som ofta händer och som för andra kan låta mer allvarliga än de är så kan det ju vara bra för både er och dottern om ni bryter det mönstret och kan kommunicera bättre hädanefter.

  • Anonym (FRÅGVIS)

    På vilket sätt bråkade ni? Var det fråga om våld? Höga rop som oroade barnet? Hur kom det till någon annans kännedom att ni hade bråkat? Menar du att soc tog barnet och placerade barnet hos sin pappa under utredningstiden utan att de hade något underlag för att pappans påstående om att din sambo misshandlat dig är sant?

  • Anonym (Klara)

    Om nu bråket var så stort att soc gick in och tog med sig dottern därifrån så antar jag att vid just det bråket så ska en 8:åring inte närvara. Oavsett om du blev misshandlad eller inte.

    Tänk så rädd hon måste varit vid tillfället.

    Men för övrigt så förstår jag att du håller på gå sönder inombords, men när helgen är över och soc kan starta sin utredning så kommer det säkert visa sig hur läget blir framöver.       

    Lätt att sitta här bakom skrivbordet och skriva... men din dotter är ju hos någon som hon älskar, någon som tar hand om henne. Hon är inte bortrövad och såld, utan hon har det bra.
    (menar att man kanske kan focusera på de bra bitarna i historien)   

  • nymedlem
    Anonym (Klara) skrev 2013-10-19 20:50:49 följande:
    Om nu bråket var så stort att soc gick in och tog med sig dottern därifrån så antar jag att vid just det bråket så ska en 8:åring inte närvara. Oavsett om du blev misshandlad eller inte.

    Tänk så rädd hon måste varit vid tillfället.

    Men för övrigt så förstår jag att du håller på gå sönder inombords, men när helgen är över och soc kan starta sin utredning så kommer det säkert visa sig hur läget blir framöver.       

    Lätt att sitta här bakom skrivbordet och skriva... men din dotter är ju hos någon som hon älskar, någon som tar hand om henne. Hon är inte bortrövad och såld, utan hon har det bra.
    (menar att man kanske kan focusera på de bra bitarna i historien)   

    Tråden är från maj....

    Hur har det gått ts?  
Svar på tråden Mitt ex tog min dotter på falska grunder