• Tilla82

banan vid förstoppning???

Jag har hört att färska bananer ska vara bra vid förstoppning. Sen säger en del att det är trögande. Vem har rätt?? Nån som vet på riktigt hur det är? Min lilla tjej har väldiga problem med sin mage och hon älskar bananer, men om de är trögande kan jag ju inte fortsätta att ge henne det.

• Svar på tråden banan vid förstoppning???
  • Änglatuss

har för mig att småbarn blir lösa imagen om de får för mkt banan!

• Bromölla

Har jag helt fel för mej, har fått för mej att av banan blir dom hårda i magen.

• Julie

Tilla, prova med aprikospuré det var det enda som funkade här.
    Banan gjorde det bara ännu värre.

• Tilla82

Tack för snabba svar. Jag har provat katrinplommonpure, men jag märker ingen skillnad av det. Ska fort iväg och köpa apriospure nu.

• astral

våran läkare sa katrinplommon eller päron så det har vi kört med och det verkar funka rätt bra...

• Addy

Har en son som ofta är hård i magen. Vi blev tillsagda att alls inte ge honom banan.Fick även rekommenderat att ge 1/2 burk katrinplommon purré om dagen. Hör av dig i gästboken om du har fler frågor. Jag har tampats med min sons mage i tio månader.

• The Bumblebee

Generellt sätt så är banan "stoppande" för en bebismage. Alltså inget att ge om de behöver få bajsa, då kör vi med katrinplommonpuré här hemma!

Men jag skulle inte ge banan för att bota en lös mage. Jobbar inom äldreomsorgen och har mer än en gång sett hur banan har verkat precis motsatt

• gicamaja

Undvik banan, vår lilla tjej fick total stopp av det, vi ger katrinplommonpuré & päronpuré varje dag & det funkar toppenbra för hennes lilla mage (4 1/2 mån).
    Lycka till!

• Pixy

Har också hört att övermogna bananer ger lös mage och omogna bananer hård....men bäst funkar ju päron eller katrinplommon

• annamaria2

Tänkte skriva vad Pixy skrev, mogna bananer är lösande och omogna bananer stoppande. Fungerar på vår flicka i alla fall.

Svar på tråden banan vid förstoppning???