• Sydney01

    Inte gravida efter snart ett år, var börjar vi?

    Vi har försökt få barn i snart ett år, kollat ägglossning med stickor och det mesta man kan göra på egen hand. Jag har två barn sedan innan men min man inga. Vad ska vi göra nu? Känner en viss panik då jag är närmare 40 än 30...

    Försöker googla men hittar inte vart vi ska vända oss. "Din vanliga gynekolog" står det på många ställen. Men jag har ingen sådan.

    Tips på var vi kan ringa? Vill inte göra privat då vi tyvärr inte har råd. OBS! Vi bor i Sthlms-området. Var som i Sthlms län fungerar bra.

    Borde vi börja med att utreda endast min man då jag ju lätt blivit gravid med mina två barn från tidigare förhållande? Vänder man sig till en särskild plats då?

    Läst om androlog-centrum på Huddinge där man ska kunna analysera spermier utan remiss. Gäller det fortfarande? Exakt vart vänder vi oss där?

    Otroligt tacksam för hjälp då vårdguiden inte givit mkt alls tyvärr. :( 

  • Svar på tråden Inte gravida efter snart ett år, var börjar vi?
  • Pimpinellan
    Sydney01 skrev 2013-05-27 15:54:49 följande:
    Vet inte ens vilket som är "mitt sjukhus". Känns inte direkt som man ringer till Danderyd?
    Om det är där du bor så. Jag ringde vårt sjukhus bara så där. Annars återstår privata gyn eller kliniker.
  • elyse

    Har du ingen husläkare? Min skrev remiss till en gynekolog hon tyckte var bra/samarbetade med.

  • Hjärtefröjd

    Kontakta Andrologmottagningen på Sophiahemmet. Då får ni förhoppnings snabb hjälp utan att det kostar mer än patientavgiften. Lycka till!

  • Sydney01

    Andrologmottagningen på Sophiahemmet ser ju faktiskt mkt bra ut. Var helt säker på att det var ett privat alternativ som kostade typ hur mkt som helst. Ska ringa dit imorgon!

    Tusen tack alla som svarat. Har ingen vidare kontakt med någon husläkare på VC tyvärr. Inga bra erfarenheter alls från vår närmsta "hälsocentral" och till närmsta sjukhus är det långt.

    Tar gärna emot ännu fler tips om ni har! :) :) 

  • Curtos

    Ring Läkargruppen Victoria som ligger på Medborgarplatsen, vi fick tid inom en månad!! Och läkaren är fantastisk! Innan hade jag ringt Sophia hemmet där fick vi tid över tre månader senare.

Svar på tråden Inte gravida efter snart ett år, var börjar vi?